Balatoni korona: százmilliós kibocsátást terveznek másfél év alatt
Március 22-én hozzák forgalomba a Balatoni koronát, a kibocsátó Balatoni Korona Zrt. egy-másfél év alatt háromszáz elfogadóhellyel és százmilliós kibocsátással számol – mondta Leitold László, a cég vezérigazgatója, a Kinizsi Bank vezérigazgató-helyettese az MTI-nek szerdán a helyi pénz első elfogadóhelyén, a veszprémi Kittenberger Kálmán Növény-és Vadasparkban.
Az állatkert Veszprém és a térség egyik leglátogatottabb turisztikai célpontja, ezért lett az első elfogadóhely – mondta Porga Gyula, Veszprém polgármestere a szerződés aláírását követően.
Hozzátette, hogy március 22-én a város összes intézménye elfogadóhellyé válik, s ez az összes, az együttműködést korábban aláíró település esetében – Balatonalmádi, Balatonfüred, Várpalota, Nemesvámos, Litér és Tihany – igaz.
A Balatoni koronával fizetők kedvezményeket vehetnek igénybe, így várhatóan sok turista használja majd fel strandon, étteremben, kulturális-történelmi nevezetességek belépőinek megvásárlásához a helyi pénzt – mondta Leitold László.
A szakember korábban jelezte, hogy mivel a pénzkibocsátás monopóliuma a Magyar Nemzeti Banké, így a helyi pénz tulajdonképpen készpénzt helyettesítő utalvány. A helyi pénz forintfedezetét elhelyezik egy bankban, hogy az utalvány átváltható legyen forintra.
A helyi pénztől általában azt várják, hogy az adott térségben plusz forrást, likviditást biztosítson a pénzforgalomban résztvevők számára. A sikeres kibocsátáshoz, forgalomba hozatalhoz kellő számú céget, önkormányzatot kell találni, és szintén kellő számú vállalkozást ahhoz, amely ezt fizetőeszközként elfogadja. Sopronban 2010 áprilisa óta működik helyi pénz, a kékfrank, amelynek használata esetén az elfogadóhelyek egy része 5-15 százalékos kedvezményt ad a vásárlóknak, forintra való visszaváltása esetén pedig 2 százalék plusz áfa jutalékot vonnak le a névértékéből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >