BalatonBor: minden eddiginél több pincészet csatlakozott idén a régiós bormárkához
Minden eddiginél több, 28 észak- és dél-balatoni pincészet részvételével készült el a régió közösségi bormárkája, a BalatonBor harmadik évjárata.
A BalatonBor 2016-ban debütált a régió vezető pincészeteit és éttermeit tömörítő Balatoni Kör és a Rizling Generáció borszakmai összefogás közös kezdeményezéseként.
A koncepció lényege, hogy az előírt feltételeknek megfelelő és a vakkóstoló próbáját kiálló balatoni pincészetek olaszrizlingjei egységes dizájnnal ellátott palackokban, közös brand alatt, de saját néven jelennek meg a piacon – mondta el az MTI-nek a 2017-es évjárat budapesti bemutatóján a Balatoni Kör elnöke.
Laposa Bence hangsúlyozta, hogy az összefogást szimbolizáló termék a Balaton körül gazdálkodók piaci helyzetének javítását, hosszú távon pedig az integrátori rendszer előmozdítását, a balatoni szőlők megújítását és stabil piacok kiépítését célozza.
A BalatonBor harmadik évjáratához csatlakozni kívánó pincészetek tételeit úgynevezett origó rendszerű vakkóstolón bírálták el, így idén 28 termelő vehet részt a kezdeményezésben; ők összesen 60 ezer palack BalatonBorral jelennek meg a piacon csütörtöktől.
Dobosi Győző, a Rizling Generáció tagja hozzátette, a következő termékkategória a szűkebb balatoni termőhelyek karakterét bemutató hegyborokkal jön létre, ennek előkészületei már folyamatban vannak.
Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője felhívta a figyelmet az összefogás által először megjelentetett térképre, amely a Balaton körüli minőségi éttermeket, borászatokat, bisztrókat gyűjti össze.
Más borvidékeken is körvonalazódik a BalatonBorhoz hasonló összefogás: Villányban már megjelent a RedY bisztróbor, és egyeztetések zajlanak az EgerBor koncepciójával kapcsolatban is – mondta el Kardos Gábor. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olaszrizling Október Nagykóstoló Budapesten
Magyarország egyik legkedveltebb fehérborát segít mélyebben megismerni 74 kiállító több…
Tovább olvasom >Bemutatták a BalatonBor második évjáratát
Huszonnégy pincészet részvételével készült el a régió első közösségi bormárkája,…
Tovább olvasom >Bemutatták az első BalatonBort
Több mint húsz balatoni pincészet részvételével készült el a régió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >