Bajban a borászat, ismerték el az olaszok
Már az olaszok is elismerik, hogy a bor nem alapvető szükséglet, így aztán a borászati szektornak további nehézségekkel kell szembenéznie az elkövetkezendő időszakban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-06-10.45.35.png)
Pont borra nem költenek annyit az emberek
„A családok vásárlóereje csökken, ami egyre nagyobb problémát jelenthet, hiszen a bor nem alapvető szükséglet. Az élelmezésbiztonság megerősítése és a zöld célok elérése a vállalkozások költségeinek emelkedésén múlik”
– idézi a VG Luca Rigotti, az európai gazdálkodók legerősebb érdekvédelmi csoportjának, a COPA-COGECA-nak borászati munkacsoport-vezetője szavait olasz lapok alapján.
„Az orosz-ukrán háború és az azzal járó energiaválság. illetve infláció minden termelési szektort súlyosan érint, így a borászatot is. A feldolgozási költségek mellett a különböző szükséges anyagok, például az üveg, a papír, a címkék és a dugók ára is elszabadult, ráadásul sok esetben a beszerzésük sem megy könnyen”
– hangsúlyozta.
„A vállalkozások nem várhatnak kizárólag az Európai Unió és a kormányok támogatására, csökkenteniük kell az energiaigényüket, amennyire csak lehet. Ettől függetlenül a szakmai szervezet egyik vezetője hangsúlyozta, több forrásra van szüksége az ágazatnak, mert kizárólag a fogyasztás mérséklése nem lesz elegendő a túléléshez, márpedig a borszektor fontos része az európai gazdaságnak”
– fűzte hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >