Bajban a borászat, ismerték el az olaszok
Már az olaszok is elismerik, hogy a bor nem alapvető szükséglet, így aztán a borászati szektornak további nehézségekkel kell szembenéznie az elkövetkezendő időszakban.

Pont borra nem költenek annyit az emberek
„A családok vásárlóereje csökken, ami egyre nagyobb problémát jelenthet, hiszen a bor nem alapvető szükséglet. Az élelmezésbiztonság megerősítése és a zöld célok elérése a vállalkozások költségeinek emelkedésén múlik”
– idézi a VG Luca Rigotti, az európai gazdálkodók legerősebb érdekvédelmi csoportjának, a COPA-COGECA-nak borászati munkacsoport-vezetője szavait olasz lapok alapján.
„Az orosz-ukrán háború és az azzal járó energiaválság. illetve infláció minden termelési szektort súlyosan érint, így a borászatot is. A feldolgozási költségek mellett a különböző szükséges anyagok, például az üveg, a papír, a címkék és a dugók ára is elszabadult, ráadásul sok esetben a beszerzésük sem megy könnyen”
– hangsúlyozta.
„A vállalkozások nem várhatnak kizárólag az Európai Unió és a kormányok támogatására, csökkenteniük kell az energiaigényüket, amennyire csak lehet. Ettől függetlenül a szakmai szervezet egyik vezetője hangsúlyozta, több forrásra van szüksége az ágazatnak, mert kizárólag a fogyasztás mérséklése nem lesz elegendő a túléléshez, márpedig a borszektor fontos része az európai gazdaságnak”
– fűzte hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban elégedetlenek a nyári idegenforgalmi szezonnal
Közel 13 millió jármű mozgott a mostani hétvégén az olaszországi…
Tovább olvasom >Új lehetőségekkel segíti a kormány a szőlészet-borászati ágazatot
Bővülő lehetőségekkel segíti az Agrárminisztérium a szőlészet-borászati ágazatot, például a…
Tovább olvasom >Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >