Magazin: Babaápolásban csak a legjobb a jó!
Szabó Viktória, a Johnson & Johnson Kft. brand activation managere arról tájékoztat, hogy a babaápolási termékek piaca értékbeli eladásban stagnált 2018-hoz képest, mennyiségben viszont 7%-os csökkenést mutat.
– A Johnson’s márka életében a 2019-es év egy óriási mérföldkőnek számít, hiszen számunkra a megújulásról szólt. Habár a megújulásra felkészülve év elején találkozhattak hiányos polcokkal a vásárlók, 2019-ben is megőriztük piacvezető szerepünket, hiszen áprilistól már a teljesen új Johnson’sszal feltöltött polcok várták a fogyasztókat az üzletekben – avat be Szabó Viktória.
A csatornák közötti elmozdulást a vállalatnál nemcsak a babaápolási termékek eladásaiból érzékelik, hanem a többi márkájuk esetében is ugyanazt tapasztalták: a hipermarketekből a vásárlók a kozmetikai és babaápolási termékekre szánt költéseket a drogéria csatornákra vitték át.
– A pelenkapiac több mint 4%-kal nőtt értékben és majdnem 3%-kal mennyiségben 2019-ben. A bugyipelenka dinamikusan nő. Az Essity eladásai is ezt a trendet követik – ismerteti Tölgyesi Gréta, az Essity Hungary Kft. senior brand managere.
Mint mondja, a pelenkaforgalom háromnegyede a drogériákban és hiperekben realizálódik. De míg a drogériák szerepe erősödik, a hipereké csökken. A diszkontok ebben a kategóriában két számjegyű növekedést tudtak elérni, így a piac 3. legfontosabb szereplőjévé váltak.
A Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatójától azt tudjuk meg, hogy a rendelkezésükre álló adatok szerint a piac nagysága számottevően nem nőtt, inkább átrétegződés történt mind az értékesítési csatornák, mind a preferált termékkövetelmények tekintetében.
– Továbbra is a klinikailag tesztelt, allergénektől mentes összetételeket, a kedvező kiszereléseket, valamint az innovatív megjelenéseket keresik a vevők – mutat rá Guba Ilona.
Alapvető a tapasztalatra épülő bizalom
– Egyre nagyobb tudatosság és fogyasztói körültekintés tapasztalható ebben a kategóriában is: a minőség és az ár-érték arány a két legfontosabb szempont. A szülők igényesek és a legjobb minőségű, legmegbízhatóbb pelenka kiválasztására törekednek, mindezt az elérhető legkedvezőbb áron – nyilatkozza Tölgyesi Gréta.
Guba Ilona ezt azzal egészíti ki, hogy bizalmi és pozitív használati tapasztalaton alapuló termékkategóriáról lévén szó, a márkahűség kialakulásának feltétele a használati elégedettség.
– Marketingtevékenységtől és ártól is függ, hogy a szülők milyen kategóriájú termékkel kezdik az újszülött ápolását. Az árérzékenység nyilván jelentősebb az olcsóbb kategóriánál, de a vásárlói tudatosság a prémium termékek esetében is érződik. A kategória jellegéből adódóan a babaápolásnál kisebb az árérzékenység, mint pl. a bébiételeknél, de nagyon el kell találni, hogy milyen többletértéket mekkora felárral fogadnak el a vásárlók. Az utóbbi időben egyértelműen érezhető a „minden mentességre” való törekvés, és erre hajlandóak is áldozni a fogyasztók – hangsúlyozza a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatója.
– A vásárlóknak, amellett, hogy fontos a bizalom a választott márka irányában, jelentős biztonságot ad az is, ha a terméket akár védőnő, akár gyermekorvos ajánlja. Ha egyszer bevált valami, és még kisebb a gyermek, nehezebben váltanak. Ahogy nő a pici, egyre bátrabban próbálnak ki mást is – fűzi hozzá Szabó Viktória.
Különleges gondoskodást igényel a babák bőre
Az esetek döntő többségében a fogyasztók nem tesznek különbséget a felnőtteknek és a gyerekeknek szánt termékek között, pedig – többek között naptejek esetében is – a babáknak és a gyerekeknek magasabb fokú napvédelemre van szükségük. A NIVEA® Sun kínálatában számos termék megtalálható, melyek kifejezetten a gyermeki bőr igényeinek megfelelően lettek kifejlesztve: magas és azonnali fényvédelem, rendkívül vízálló formula és a gyermekek számára is mókás tulajdonságok, mint például a színezett formulák.
– A gyermekek bőrének védelme többek között azért is nagyon fontos, mert a bőr rendkívüli módon károsodhat egy gyermekkori leégés következtében. Azonban minden szülő tapasztalta már, hogy a gyermekek mennyire izgágák, és nehéz őket alaposan bekrémezni. A NIVEA® Sun kínálatában erre a problémára nyújthat megoldást a tavalyi évben bevezetett Protect & Care Hidratáló Szórófejes Gyermek Naptej FF50+, mely gyorsan és könnyen használható, valamint rendkívül gazdaságos, 300 ml-es kiszerelésben érhető el. A gyermekek bőrére fejlesztett termékeink közül az egyik legnépszerűbb a Protect & Care Hidratáló Gyermek Napozó Spray FF50+, melynek különlegessége a színezett formulában rejlik. A halványzöld szín természetesen a bőrbe való beszívódás után nyomtalanul eltűnik, de addig is számos mókás pillanat forrása lehet – fejti ki Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője. Hozzáteszi: a legérzékenyebb bőrű gyerekeknek sem kell árnyékba húzódniuk, a NIVEA® Sun rájuk is gondolt. Kétféle formátumban érhetők el az érzékeny bőrű gyermekek számára kifejlesztett Sensitive termékeik: klasszikus flakonos naptej és spray. Mindkettő azonnali 50+ faktoros védelmet nyújt, és segítenek megelőzni a napsugarak okozta allergiás reakciók kialakulását.
A legkisebbek számára pedig elérhető a NIVEA® Baby Naptej FF50+, mely kifejezetten az érzékeny bababőrre való, és speciális bőrbarát összetevőket tartalmaz.
Szabó Viktória arra hívja fel a figyelmet, hogy a babaápolási termékeknél is legalább ugyanolyan fontos az innováció, mint az arcápolásban.
– Ezt mi is szem előtt tartjuk, így a 2019-es év az új Johnson’sról szólt. Nemcsak külsőleg újultak meg a termékeink, hanem belsőleg is. Egyszerűsítettük szemléletünket a grafikai és csomagolási terveket illetően is. Kényelmesebben megfogható, egykezes pumpával ellátott flakonokat alkottunk. Mivel kivontuk a színezéket a termékeinkből, ezért színkódokkal jelöltük a palackokat a könnyebb megkülönböztetés érdekében. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy olyan formulákat használjunk a babaápolási termékeinkben, amelyek a leggyengédebb tisztítást és ápolást biztosítják a bababőrnek. Ezért a megújult termékekben világszerte 50%-kal kevesebb az összetevő és nem tartalmaznak parabéneket, szulfátokat és ftalátokat.
Bevezettünk egy teljesen új termékcsaládot, melyet a CottonTouch™ -nak hívnak. A termékei valódi gyapotot tartalmaznak, és már a baba életének első napjától használhatók – sorolja a Johnson & Johnson Kft. brand activation managere.
A vállalat legnépszerűbb terméke a Johnson’s bedtime fürdető, mely 500 ml-es kiszerelésben érhető el.
Az innovációk fókuszában a fenntarthatóság
Az Essitynél a nedvszívóképesség továbbra is fontos szempont a termékfejlesztés során. Mint Tölgyesi Grétától megtudjuk, amellett, hogy a tökéletes szivárgásmentesség a szülők alapfeltétele, mindezt minél könnyedebb pelenkák formájában várják el. Ennek elérése komoly kihívást jelent.
– A fenntarthatóság a pelenkapiac területén is foglalkoztatja a fejlesztőket, talán ez a legnagyobb elvárás, aminek meg kell felelnie minden gyártónak a közeljövőben. Svéd központunk innovációért felelős csapata folyamatosan azon dolgozik, hogy a Libero márka képes legyen az egyre szofisztikáltabb fogyasztói igényeknek megfelelni, és akár igényt teremteni a környezetünk tehermentesítésének szem előtt tartásával – emeli ki a senior brand manager.
Továbbra is a megapack nadrágpelenkáik a legnépszerűbbek, és a piaci igények átalakulásának hatására a jumbo bugyipelenkáik is bekerültek a top 10 legkedveltebb termékek közé.
– A skandináv országokban tapasztalt óriási siker után hazánkban is bevezettük a Libero Touch pelenkánkat, amely a legmagasabb fogyasztói igényeknek is megfelel: kivételesen puha anyagokból készült, és a kimagasló nedvszívóképesség könnyed kialakítással párosul. Nadrág- és bugyipelenka formában is kapható. Hamarosan elérhető az üzletekben a műanyagmentes Libero törlőkendő, amely mindenképpen egy előremutató, környezetkímélő megoldás. Az ápoló összetevők 95%-a természetes anyagokból áll, így a skandináv Astma&Allergy társaság is ajánlja allergiás, illetve allergiára hajlamos babák számára – egészíti ki Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. junior category managere.
Az igény folyamatosan nő a termékek tisztasága, allergénmentessége iránt is, ami az erősödött környezettudatossággal is párhuzamban van. Így látja Guba Ilona, aki azt tapasztalja, hogy egyre fontosabb a teljesen lebomló, természetes összetevők és csomagolóanyagok használata. – A gyártók kénytelenek lesznek termékfejlesztéseik során egyre inkább visszanyúlni a természetes alapanyagokhoz és összetevőkhöz – vetíti előre a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatója.
Kínálatuk gerincét a törlőkendők, a fürdetők és ápoló készítmények adják. Nagyon népszerűek azok a termékek, amelyek amellett, hogy beltartalmukban a legmagasabb minőségi igényeknek is megfelelnek, innovatív, kedves, figyelemfelhívó kiszerelésűek.
– Folyamatban van törlőkendőink átfejlesztése a fenntarthatóság jegyében. Ami viszont kissé eltérést jelent a fő tevékenységi iránytól, 2020-ban elkezdjük a magyar piacon „Mamasanft” családnév alatt kismamáknak szóló termékek forgalmazását, első lépésben masszázsolajat, testvajat és bőrfeszesítő balzsamot vezetünk be – jelzi Guba Ilona.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok
A fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >