Ázsiából szerzi be a tejsavót a Danone
A francia Danone több tejsavót és alumíniumot szerez be Ázsia egyes részeiből – mondta a Reutersnek a vállalat egyik magasrangú vezetője –, ami elemzők szerint költségcsökkentő hatású, de az európai beszállítók körében ellenséges érzéseket válthat ki.
A tejipari óriáscég a nyersanyagok tekintetében eddig nagyrészt Európára támaszkodott. Ám most a költséginflációra reagálva a Danone nyersanyagbázisát az ázsiai piacokra, köztük Indiára, Kínára és Délkelet-Ázsiára is kiterjesztette – mondta el Vikram Agarwal operatív igazgató. Szerinte a Danone Európán kívülről szerzi be az alumíniumcsomagolást, a műanyagot, a papírcsomagolást és az olyan összetevőket is, mint a tejsavó és a maltodextrin.
Elemzők szerint a csecsemőtápszerek és az idősek számára készült táplálékkiegészítők fontos összetevője, a tejsavó Európán kívülről történő beszerzése nyomást gyakorolhat a Danone kapcsolataira a tejtermelőkkel saját hazájában és a kontinens többi részén.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >