Az ünnep minőségi sonkát érdemel
Húsvétkor, a nagyböjtöt követően igazán el vagyunk kényeztetve finomságokkal, de az ünnepi ebéd középpontjában egész biztosan a húsvéti sonka áll – olvasható a Bonafarm Csoport közleményében.
A jó húsvéti sonka egy olyan gasztronómiai produkció, amely kultúránkat, tradícióinkat is magában hordozza. A sonka a hagyományos paraszti házaknál a téli disznóvágáskor került a füstölőbe, elfogyasztása a nagyböjt végéig váratott magára. S bár sokak életéből egyre kopnak a hagyományok, ez a szokás a mai napig tartja magát: piackutatási adatok szerint az egész éves hazai sonkatermelés mintegy harmada fogy el húsvétkor.
A minőség ára
A húsvéti időszak egyike a húsipar legkiemelkedőbb szezonjainak. A kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére, a húsvéti sonkák forgalmának jelentős részét adó füstölt húsok és a füstölt-főtt húsok kategóriájába tartozó termékek forgalma mind mennyiségben, mind értékben növekedett, ha a 2008 – 2011 közötti március-áprilisi időszakokat hasonlítjuk össze. Tavaly azonban e két termékkategória együttes eladott mennyisége a 2009-es év szintjére esett vissza, eladási értéke viszont tovább emelkedett. A fogyasztás visszaesése vélhetően a magasabb árakkal magyarázható.
A legtöbb húsipari cég azt tapasztalja, hogy a sonkapiacon a magas minőségű, hagyományos gyártási technológiával készült termékek iránt növekszik a kereslet, ugyanakkor nő azon vásárlók köre is, akiknek a választását elsősorban a termék ára befolyásolja, még akkor is, ha tudják, hogy alacsonyabb áron csak alacsonyabb minőségű sonkát vehetnek. Bár az olcsó termékeknek éppúgy meg kell felelniük az élelmiszerbiztonsági követelményeknek, mint a legdrágábbnak, mégis kétségtelen, hogy a tradicionálisan készített és így a legdrágább kategóriájúak képviselik a prémium színvonalat.
Manapság már nemcsak a sertés combjából készült sonkát nevezzük sonkának, hiszen sertés lapockából, tarjából, csülökből, sőt, pulykahúsból is állítanak elő húsvéti csemegét. A különböző alapanyagú termékek pedig árban is nagy különbségeket mutatnak.
Ünnepeljünk minőségi ételekkel!
Minden tapasztalt háziasszony tudja, hogy ha szeretné újrateremteni a régi tradicionális íz-élményt, akkor a magas minőségű alapanyag választásával kell kezdenie. Igaz, a prémium sonkák, azaz a hagyományosan készült parasztsonkák drágábbak gyorspácolt társaiknál. Ha a mindennapokban nem is engedheti meg magának mindenki a drágább húskészítményeket, az ünneplésnek érdemes megadni a módját, hogy a jeles napok valóban kiemelkedjenek a hétköznapok közül.
Az alapanyagok minőségét a Bonafarm Csoport is garantálja
Ha a húsvéti ebéd alapanyagait a legnagyobb hazai élelmiszeripari vállalatokat tömörítő Bonafarm Csoport termékeiből állítjuk össze, nyugodtak lehetünk afelől, hogy szakmai gondoskodás mellett előállított hús- és tejtermékeket, valamint bort választottunk. A szakmai törődés már a szántóföldön elkezdődik, hiszen a Bonafarm Csoport a vetőmagokból maga termeszti a takarmányt a tejelő, illetve húst adó állatok számára. A jó gazdához hasonlóan a vállalatok a növénytermesztés, állattartás és feldolgozás során mindvégig ragaszkodnak ahhoz, hogy a modern gyártási technológiák alkalmazása mellett elődeink évszázados hagyományai se vesszenek el, s így a vásárlók ma is a tradicionális ízeket élvezhessék minőségi ételek és italok formájában.
A Bonafarm Csoport erőssége a húsvéti termékek előállításában is megmutatkozik, hiszen a csoporthoz tartozó vállalatok kiegészítik egymást és egyúttal biztos hátteret biztosítanak egymás tevékenységéhez.
Szántó Zoltán, a Pick Szeged Zrt. termékmenedzsere megjegyzi: „A hazai tenyésztésű sertések, illetve magyar alapanyagokból, hazánkban készűlő termékek egyre inkább felértékelődnek a vásárlók szemében. A magyar termékek vásárlása esetében amellett, hogy a hazai sertéstartókat és feldolgozó ipart támogatják, a vásárlók biztosak lehetnek benne, hogy a termékek a magyar élelmiszerbiztonsági szempontoknak maximálisan megfelelnek.“
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >