Az Unilever költségcsökkentési stratégiájától a Magnum Multipack lesz „karcsúbb”
A fogyasztási cikkeket gyártó Unilever csökkentette a Magnum gyűjtőcsomagjainak méretét, mivel az infláció továbbra is megemeli az élelmiszer-ipari termékek árát. A növekvő költségek mérséklése érdekében a 110 ml-es fagylaltrudak mostantól 100 ml-esre készülnek, és 4×100 ml-es gyűjtőcsomagolásban értékesítik őket.

Ez a változás hatással lesz a klasszikus, fehér csokoládé, mandula, karamell és menta ízekre
A jelenleg több élelmiszerboltban és a négy nagy élelmiszerbolt-láncban árusított Magnum-termékek árát az év elején árnövekedéssel fenyegette a többi Unilever-termék áremelkedésére a 2022 első három hónapjában tapasztalható „felgyorsult” inputköltségek miatt. A Morrisonsban 3,20 font ára, a Sainsbury’s 2,50 fontért kínálta a Magnum fehér csokoládé gyűjtőcsomagjait 3,25 fontért árulják az Asdában és a Tescóban egyaránt.
Az Unilever szóvivője a The Grocernek azt mondta: „Rendszeresen felülvizsgáljuk termékeink méretét és árait, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vásárlók jó ár-érték arányt élvezzenek márkáink révén.” Hozzátették, hogy az Unilever „jelenleg jelentős növekedést tapasztal egyes nyersanyagaink, köztük a Magnum egyes kiváló minőségű összetevőinek költségeiben. Termékeink kiskereskedelmi ára mindig a kiskereskedő saját belátása szerint alakul, és mi is, mint minden gyártó, csak ajánlott fogyasztói árat adunk meg.”
Májusban a Britsuperstore felfedte, hogy a csokoládé volt a legtöbb panasz az FMCG zsugorodást okozó termékkel kapcsolatban, mivel a megkérdezett 600 fogyasztói vélemény 25%-a negatív színben beszélt a csokoládéról.
Kapcsolódó cikkeink
Eladásokban és árban is erősödött az Unilever – túlteljesítette az elemzői várakozásokat
Stabil árbevétel-növekedésről számolt be az Unilever a 2025-ös év második…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >