Az Unilever is csatlakozott a Green Pledge-hez
Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy a csatlakozók – mint a reklámipar szereplői – saját működésük során figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontokra, illetve törekednek arra, hogy ez a gondolkodásmód megjelenjen a reklámok megvalósításának folyamatában is, a tervezés egyes lépéseitől a kivitelezésen át a reklámok közzétételéig.
Magyarországi reklámtevékenységét érintő környezetvédelmi és fenntarthatósági vállalást tett a társaság
A vállalások egyebek közt kiterjednek például arra, hogy az érintettek a reklám készítésének és gyártásának folyamata során különös figyelmet fordítanak az ökológiai lábnyom minimalizálására; a reklámban nem mutatnak be a természetes erőforrások indokolatlan pazarlását tartalmazó képi elemet; a reklám kivitelezése során kerülik és a reklámban sem mutatnak egyszer használatos eldobható műanyag kellékeket, pl. műanyag bevásárlótáskát, szívószálat; illetve kiemelt figyelmet fordítanak a szerepeltetett állat „állati méltóságának” megtartására és annak megfelelő ábrázolására is. Azt, hogy egy adott reklámnál használható-e a Green Pledge, azaz a konkrét projekt megfelel-e a Green Pledge elveinek, a három alapító szervezet képviselőiből álló szakmai zsűri bírálja el.
„Nagy öröm és büszkeség a számunkra, hogy csatlakozhattunk a Green Pledge kezdeményezéshez. Az Unilevernél elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett, ez az elkötelezettségünk pedig az üzleti működésünk minden területére kiterjed, a termeléstől kezdve a csomagoláson át egészen addig, hogy miként kommunikálunk a fogyasztókkal. Reklámjainkon keresztül is arra törekszünk, hogy hozzájáruljunk egy igazságosabb, társadalmilag befogadóbb világhoz, hozzájárulva azon célunk megvalósításához, hogy mindennapossá tegyük a fenntartható életmódot” – mondta Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Mindez jól kiegészíti az Unilever 2021-ben tett globális kötelezettségvállalás-csomagját
A csomag célja, hogy a társadalom igazságosabb és befogadóbb legyen. Ennek részeként a társaság egyebek között vállalta, tovább növeli az olyan hirdetések számát, amelyek megmutatják az emberek sokszínűségét mind a képernyőn, mind pedig a kamera mögött.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >