Az Unilever is csatlakozott a Green Pledge-hez
Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy a csatlakozók – mint a reklámipar szereplői – saját működésük során figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontokra, illetve törekednek arra, hogy ez a gondolkodásmód megjelenjen a reklámok megvalósításának folyamatában is, a tervezés egyes lépéseitől a kivitelezésen át a reklámok közzétételéig.
Magyarországi reklámtevékenységét érintő környezetvédelmi és fenntarthatósági vállalást tett a társaság
A vállalások egyebek közt kiterjednek például arra, hogy az érintettek a reklám készítésének és gyártásának folyamata során különös figyelmet fordítanak az ökológiai lábnyom minimalizálására; a reklámban nem mutatnak be a természetes erőforrások indokolatlan pazarlását tartalmazó képi elemet; a reklám kivitelezése során kerülik és a reklámban sem mutatnak egyszer használatos eldobható műanyag kellékeket, pl. műanyag bevásárlótáskát, szívószálat; illetve kiemelt figyelmet fordítanak a szerepeltetett állat „állati méltóságának” megtartására és annak megfelelő ábrázolására is. Azt, hogy egy adott reklámnál használható-e a Green Pledge, azaz a konkrét projekt megfelel-e a Green Pledge elveinek, a három alapító szervezet képviselőiből álló szakmai zsűri bírálja el.
„Nagy öröm és büszkeség a számunkra, hogy csatlakozhattunk a Green Pledge kezdeményezéshez. Az Unilevernél elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett, ez az elkötelezettségünk pedig az üzleti működésünk minden területére kiterjed, a termeléstől kezdve a csomagoláson át egészen addig, hogy miként kommunikálunk a fogyasztókkal. Reklámjainkon keresztül is arra törekszünk, hogy hozzájáruljunk egy igazságosabb, társadalmilag befogadóbb világhoz, hozzájárulva azon célunk megvalósításához, hogy mindennapossá tegyük a fenntartható életmódot” – mondta Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Mindez jól kiegészíti az Unilever 2021-ben tett globális kötelezettségvállalás-csomagját
A csomag célja, hogy a társadalom igazságosabb és befogadóbb legyen. Ennek részeként a társaság egyebek között vállalta, tovább növeli az olyan hirdetések számát, amelyek megmutatják az emberek sokszínűségét mind a képernyőn, mind pedig a kamera mögött.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >