Az Unilever 15 milliárdos beruházással bővíti a Domestos magyarországi gyártóbázisát
Az Unilever Magyarország Kft. mintegy 15 milliárd forintos beruházás keretében közel harmadával bővíti nyírbátori háztartásvegyipari üzemének alapterületét. A beruházásnak köszönhetően a brit-holland anyavállalat egyik legkorszerűbb, stratégiai fontosságú európai üzemének gyártó- és raktárkapacitása is növekszik, továbbá új munkahelyek is létrejönnek.
Ez év első negyedében indultak el a bontási munkálatok azon a nemrégiben megvásárolt területen, ahol az Unilever Magyarország Kft. a nyírbátori háztartásvegyipari üzemének bővítését tervezi. A közel 15 milliárd forintos, saját erőből megvalósítandó beruházás nyomán az egyebek közt Domestos és Flóraszept tisztítószereket, valamint Coccolino öblítőket gyártó üzem egy 11 ezer négyzetméteres csomagolócsarnokkal, két új gyártósorral és egy 8 ezer négyzetméteres korszerű raktárral bővül. A fejlesztésnek köszönhetően az üzem a jelenlegi évi 300 millió után 370 millió flakon termék előállítására lesz képes, ráadásul a flakonok egy része újrafelhasznált műanyagból készül majd.
A beruházás – amely a gyár környékén az első ütemben 300 fa ültetését is magában foglalja – 2021 elején zárulhat le. Jelenleg közel 300 fő dolgozik az üzemben, ahol olyan világszerte jól ismert háztartásvegyipari termékeket gyártanak, mint a Domestos, a Cif, a Coccolino, a Flóraszept, a Surf vagy Omo. A kapacitásbővítés a nyírbátori egységben mintegy 10%-os létszámbővítést is eredményez majd.
„A nyírbátori háztartásvegyipari gyár hosszú ideje fontos stratégiai szerepet tölt be a régióban, ezért döntöttünk a bővítés mellett, amelyet az ott gyártott termékek iránti kereslet erőteljes növekedése tett szükségessé, már jócskán a koronavírus-járványt megelőzően. Az itt gyártott termékek kétharmadát exportáljuk, a legnagyobb felvevőpiacunknak Lengyelország, Románia és Németország számít” – mondta Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az idei első negyedévben a fertőtlenítő szerek iránt Magyarországon is rendkívüli mértékben megugrott a kereslet. A gyáregység a megnövekedett igényeket a most meglévő gyártókapacitások fokozott igénybe vételével jelenleg is ki tudja szolgálni.
„A nyírbátori egység a térségben élen jár technológiai fejlesztésben és automatizálásban, a bővítésnek köszönhetően pedig továbbra is jelentős szerepet fog betölteni a régió munkaerőpiacán, elsősorban a magas hozzáadott értéket képviselő technikai szakemberek és mérnökök felvevőjeként” – mondta Buss Viktor, a nyírbátori gyár igazgatója. Hozzátette: „a koronavírus-járvány miatt kialakult rendkívüli helyzetben fontosnak tartjuk, hogy a frontvonalban dolgozó fővárosi Szent László Kórház munkáját is segítsük nyírbátori üzemünkben gyártott fertőtlenítőszereinkkel, ezért egy teljes kamionnyi adományt ajánlottunk fel az intézmény számára.”
Ezzel a vállalat folytatja a korábban megkezdett adományozási programját, amelynek keretében 6.500 liter Domestost, továbbá több száz flakon folyékony Baba szappant és több ezer Knorr-terméket ajánlott fel a hazai egészségügyi, szociális és oktatási intézményeknek.
Az Unilever Magyarország a nyírbátori üzem mellett két további gyártóbázissal rendelkezik hazánkban: a veszprémi Algida üzemben például a közismert Magnum és Carte d’Or jégkrémek, Röszkén pedig a Knorr levesporok és levesalapok, tésztaételek mellett a Delikát ételízesítő készül.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >