Az új pálinkát ünneplik a szatmári Tarpán
Az új gyümölcspárlatok ünnepélyes bemutatásával, kirakodóvásárral, gasztronómiai különlegességekkel, tájjellegű ételek kóstoltatásával és kulturális programmal várták az érdeklődőket a 13. Szatmár-Beregi Szilvanapokon a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tarpán szombaton.
Az esemény délelőtti megnyitóján Németh Zsolt (Fidesz), az Országgyűlés külügyi bizottságának elnöke beszédében hangsúlyozta, Tarpa magában hordozza a szilva, valamint az abból készült lekvár és pálinka kultúráját.
Tarpa láttatja az ide érkezőkkel Bajcsy-Zsilinszky Endre, Kossuth Lajos, II. Rákóczi Ferenc és Esze Tamás örökségét, ez pedig összeköt bennünket – fogalmazott a politikus.
A szilvanapok programsorozata nem hivatalosan már csütörtökön elkezdődött, ekkor a pálinka lovagrend tagjai zsűrizték a versenyre benevezett idei bér- és saját főzetű gyümölcspárlatokat. A hattagú zsűri mintegy hatvan párlat ízét, illatát és tisztaságát értékelte három kategóriában, a verseny eredményét a szombat délutáni ünnepi ceremónián hirdetik ki.
A művelődési ház kertjében megrendezett hagyományőrző programon az érdeklődők betekintést nyerhetnek a szilvalekvárfőzés rejtelmeibe, megkóstolhatják a beregi és a szatmári vidék jellegzetes ételeit, a közönséget a nap folyamán zenei fellépők szórakoztatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szabolcsi almapálinka lett az év legjobbja az országos pálinkaversenyen
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei NVMEN Pálinkafőzde almapálinkája nyerte el Magyarország legjobb…
Tovább olvasom >Két napig Korea a Margit-szigetre költözik: indul az ingyenes KoreaON 2025 kulturális fesztivál!
A budapesti nyár idén is elhozza a KoreaON kulturális fesztivált,…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >