Az új ízeket és egészséges termékeket keresik a gabonapehely-vásárlók
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint a fogyasztók az új ízeket keresik, és egyre fontosabb szerepet kapnak a különböző „mentes” termékek is.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
Az elmúlt évtizedben jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát-, a cukor- és sótartalmuk, míg a fehérje-, zsír- és rosttartalom emelkedett. A hazánkban korábban kevéssé ismert granola ma már keresettebb, mint a müzli – főleg a fiatalabb korosztály körében, de a zabkásák és fehérjeszeletek is egyre népszerűbbek.
A NAK piaci körképe szerint a polcokon kisebb arányban vannak jelen a hazai gyártók. A kisebb magyar gyártók termékei csupán néhány áruházlánc kínálatában elérhetők, ugyanakkor egyre több magyar müzli jelenik meg például a drogériákban. Az online értékesítés is új utakat nyitott meg a hazai gyártók előtt, a kisebb cégek az eladott mennyiség 10–30%-át az online térben értékesítik.
Az ágazat szereplői számára a hazai piacon korlátozottak a növekedési lehetőségek, potenciált az exportpiacokon látnak a gyártók. A versenyképesség alapját az innováció, a folyamatos termékfejlesztés és a technológiai megújulás jelenti a hazai gyártók számára. //
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős igény van a mentes termékekre
A mentes termékek piaca világszerte, így Magyarországon is dinamikusan bővül,…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kenőmájasok továbbgondolva
Ha nem is központi, de tradicionális kelléke a magyar étkezésnek…
Tovább olvasom >Új cafeteria-elem nyomja le a SZÉP-kártyát
2025-től új lehetőségekkel bővült a béren kívüli juttatások köre, amelyek…
Tovább olvasom >