Az új energiacímkézés tapasztalatait összegezte a Tudatos Vásárlók Egyesülete
Új energiahatékonysági jelzések léptek életbe márciustól, de ezeket a vásárlók kevésbé ismerik, ezért nem bíznak az új címkékben. Tartanak például a D-címkés háztartási gépektől, pedig lehet, hogy az a legjobb, ami adott kategóriában kapható. A Tudatos Vásárlók Egyesülete összefoglalta az energiacímkézés új korszakának első tapasztalatait.
Az új címkeszabályozás párhuzamosan a fogyasztási értékeket is módosították, vagyis egy korábbi A+++-os gép az új rendszerben C-s vagy D-s értékelést kaphat. Ez a gyakorlatban azt is jelenti, hogy bizonyos gépek esetében még nincs is a piacon olyan, amely akár B-s vagy A-s osztályzatot érdemelne. Ennek az oka, hogy a szabályozás előre tekintett, azaz tudatosan „helyet hagytak” a jövőben megjelenő, a technológia fejlődésével a piacra dobott még alacsonyabb fogyasztású gépeknek. Amint kiderült, az új rendszert nehéz megszokni, a korábbi információk rögzültek. Mivel korábban lehetőleg az A-betűs gépeket keresték, a fogyasztók nehezen bíznak meg az ABC „folytatásában”. A kereskedőket megkérdezve az látszik, hogy a nagyobb, ismertebb márkákat továbbra is bizalommal veszik a vásárlók, az ügyfélszolgálaton, illetve a boltokban viszonylag ritkán, de érdeklődni szoktak annak kapcsán, hogy hova tűntek az A besorolású gépek. Egyértelmű, hogy a boltoknak eddiginél hangsúlyosabban, gyakrabban kellene tájékoztatni a vevőket.
A Tudatos Vásárlók Egyesületének terméktesztjei pedig további eligazítást adnak a témában, hogy gyorsabb legyen az átállás.
Kiadó: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete (OS)
Kapcsolódó cikkeink
Az EP az ipar és a nagy állattartó gazdaságok szennyezésének csökkentéséről szóló rendeletet fogadott el
Az Európai Parlament szerdai plenáris ülése elfogadta az ipari kibocsátásokról…
Tovább olvasom >Hatékonyabb energiafelhasználást tervez ausztriai üzemében a Mondelez
Az ausztriai Bludenzben található Milka üzem a Mondelēz International európai…
Tovább olvasom >Nagy változást jelentett be a Heineken
A Heineken, a világ számos országában jelen lévő sörgyártó vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >