Az otthon elkészített jegeskávéra szavaznak a magyarok a Costa Coffee felmérése szerint
Nyáron a forróságban nincs is jobb, mint egy csésze jegeskávé: legyen az sima espresso freddo, fagylalt kávé, frappé vagy egy jéghideg cappuccino – a Costa Coffee és a GKID 2022 júliusában készült közös reprezentatív kutatása szerint a magyar kávékedvelők 56 százaléka rendszeresen, vagy alkalmanként valamilyen formában fogyaszt jegeskávét. A felmérés alapján legtöbben a hűsítő italt otthon készítik, ugyanis a túlnyomó többség nem szívesen fizet 1000 forintnál magasabb összeget a jeges kávéváltozatért.
Vannak, akik maradnak a jól bevált kávéjuknál
A kutatásban megkérdezett legfiatalabb korcsoport, a 18 és a 24 év közötti fiatal felnőttek több mint fele a nyári időszakban változtat kávézási szokásain, míg a 60 év felettiek 70 százaléka ugyanúgy kávézik nyáron, mint a hűvösebb évszakokban. A kánikulában is sokan ragaszkodnak reggeli vagy épp ebéd utáni kávéjukhoz: a Costa Coffee és a GKID közös kutatásában résztvevők 68 százaléka alapvetően nem változtat a nyári időszakban a kávéfogyasztási szokásain, így nyáron is melegen issza azt.
Aki mégis változtat, az jellemzően kevesebb kávét iszik a nyári szabadsága, pihenése alatt (7%), különösen igaz ez a legfiatalabbakra (14%). Érdekes, hogy az adott napi hőmérséklet nem igazán befolyásolja a kávéválasztást: mindössze a válaszadók 3 százaléka teszi az időjárástól függővé, hogy hogyan kávézik. Úgy tűnik, a legfiatalabb válaszadók hajlamosak kánikulában változtatni bevett szokásaikon – 8 százalékuk változtat, és minél idősebb a válaszadó, ez annál kevésbé jellemző.
Jegeskávé sokféle formában
Bár a megkérdezettek több mint fele alkalmanként vagy rendszeresen fogyaszt jeges kávéitalt, azért a fiatalok körében a legnépszerűbbek a hűsítő kávék: míg a 18-24 évesek csupán 15%-a nem fogyaszt jegeskávét, addig ugyanez az arány a 60 év fölöttieknél már 43%. A fiatalok ráadásul nem csak többet fogyasztanak, de többféle hideg kávéitalt is kipróbálnak, és nyitottabbak az édesebb verziók, például a fagylaltkávé iránt. A jegeskávékhoz minőségi alapanyagot kínáló Costa Coffee kutatása alapján a legnépszerűbb ital a jeges cappuccino, ezt minden ötödik válaszadó fogyasztja, közel ugyanennyien választják a fagylalt kávét (19%) és a jeges espresso-t is (18%). A fiatalabbak körében is a jeges cappuccino a legnépszerűbb, a 30 év alattiak közül minden harmadik válaszadó ezt a hűsítő italt fogyasztja legszívesebben. Nemek közötti megoszlás is megfigyelhető: a férfiak 36%-a nem fogyaszt jeges kávéitalt, ha igen, akkor is a tejmentes verziót, az espresso freddot választják, míg a jeges cappuccinót, a frappét és a fagylalt kávét inkább a nők részesítik előnyben.
Otthon készül a jegeskávé
A Costa Coffee otthoni minőségi kávéélményt kínál fogyasztóinak, ugyanis hisz abban, hogy saját otthonában is mindenki tökéletes kávét tud készíteni, ehhez nem szükséges más, csak megfelelő, minőségi alapanyag. Éppen ezért a kutatásban arra is kíváncsi volt, hogy vajon a hazai kávékedvelők maguknak készítik-e el a jegeskávékat vagy inkább kávézóban, strandon fogyasztják-e. Úgy tűnik, a válaszadók 76 százaléka otthon készíti el jeges finomságát, de kávézóban is szívesen fogyasztja 43 százalékuk, strandon 15 százalékuk, míg munkahelyen viszonylag kevesebben, a válaszadók 12 százaléka él barista szenvedélyével.
Mennyiért veszünk jegeskávét?
A Costa Coffee és a GKID közös kutatásából az derült ki, hogy a jegeskávét fogyasztók meglehetősen árérzékenyek – 78 százalékuk maximum 1000 forintot hajlandó fizetni egy jegeskávé-változatért. A válaszadók 14 százaléka fizetne 1000 forint feletti összeget egy jeges italért, míg 7 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy egy igazán jó kávé esetén nem számít az ár. A 18-24 évesek jeges kávéitalok iránti rajongása itt is megmutatkozik, esetükben már 12% válaszolta azt, hogy nem érdekli a termék ára, ha az ízlésének megfelelő italt kap a pénzéért.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Kávé útközben
Közép-Európa második legnagyobb kávéfogyasztói a magyarok – ez derült ki…
Tovább olvasom >Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >