Az online pénztárgépek akadálymentesítését szorgalmazza az ombudsman
Az online pénztárgépek akadálymentesítését szorgalmazza vakok és gyengénlátók számára az alapvető jogok biztosa – közölte az ombudsman hivatala csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint egy látássérült masszőr fordult Székely Lászlóhoz, mert nem tudta használni a 2017. január 1-jétől kötelezően alkalmazandó online pénztárgépet, mivel az eszköz nem akadálymentesített.
Az ombudsman szerint alapjogi visszásságot okoz és a Fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló egyezményben (CRPD) meghatározott nemzetközi kötelezettségeknek sem felel meg az az előírás, hogy vak és gyengénlátó vállalkozók, munkavállalók is csak online pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek, holott ez a berendezés nem akadálymentes.
A biztos szerint a CRPD rendelkezései alapján az online pénztárgépek akadálymentessége garantálná a vak és gyengénlátó emberek munkához való jogának érvényesülését. Az akadálymentesség biztosításának hiányában az online pénztárgép használatának előírása nem egyeztethető össze az egyenlő bánásmód követelményével, valamint a CRPD rendelkezéseivel – állapította meg.
Székely László ajánlásában a nemzetgazdasági miniszter mielőbbi intézkedését kérte, a tárca pedig válaszában együttműködési szándékáról tájékoztatta az ombudsmant. Közölték, hogy az online pénztárgépek akadálymentesítését garantáló követelmények meghatározásakor a minisztérium számít a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) fejlesztési javaslataira. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelnyelvi szépségtanácsadási szolgáltatást indított a Shiseido
Ingyenes online szépségtanácsadási szolgáltatást indított novemberben a Shiseido hallássérült vásárlói…
Tovább olvasom >Jelnyelvi szépségtanácsadási szolgáltatást indított a Shiseido
Ingyenes online szépségtanácsadási szolgáltatást indított a Shiseido hallássérült vásárlói számára.…
Tovább olvasom >A MediaMarkt az összes áruházát akadálymentesíti
Egy hosszú távú terv keretében megújul az összes MediaMarkt üzlet.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >