Az online kiskereskedők kartonhiánnyal szembesülnek Németországban
A Német E-kereskedelmi és Postaüzletági Szövetség (bevh) szerint az online kiskereskedők jelenleg a kartoncsomagolás jelentősen növekvő költségei miatt szenvednek. Szűk keresztmetszetek alakulhatnak ki, ha az energiaválság télen fokozódik.
Mi történik, ha a gázellátás az év folyamán tovább csökken, és a papíriparban ellátási korlátozásokra vagy akár leállásra kerül sor? A Német E-kereskedelmi és Postaáru Szövetség (bevh) feltette magának ezt a kérdést, és felmérést végzett tagjai körében a kartondobozok ellátási helyzetéről.
Az eredmény: a bevh szerint az online kiskereskedelem már most is szenved a kartondobozok jelentősen növekvő költségeitől. A felmérés szerint a vállalatok 93,8 százaléka számára a kartondobozok árai „jelentősen emelkedtek” az elmúlt 12 hónapban, míg további 6,2 százalék esetében az emelkedés „mérsékelt” volt. Egyetlen vállalat sem mondta azt, hogy a beszerzési árak változatlanok maradtak vagy csökkentek. Arra a kérdésre, hogy a beszállítók bejelentették-e már a kiskereskedőknek a következő 12 hónapra vonatkozó további áremeléseket, 70,8 százalék válaszolt „igen”, míg mindössze 14,6 százalék tudott nemmel válaszolni a kérdésre.
Ennek következtében a készletek csökkennek a bevh szerint. A megkérdezett vállalatok mindössze 18,8 százaléka mondta azt, hogy vagy elegendő kartondoboz van raktáron a következő 12 hónapra (14,6 százalék), vagy az alacsony rendelési volumenre való tekintettel nem számít kartondobozhiányra (4,2 százalék). A kiskereskedők többsége úgy látja, hogy alulellátottságban van: a megkérdezett vállalatok 52,1 százaléka nyomás alatt áll, hogy magasabb áron vásároljon kartondobozokat. További 22,9 százalék még ezt sem engedheti meg magának, és már dolgozik az alternatív csomagoláson.
„A kiskereskedőkkel folytatott beszélgetésekből tudjuk, hogy a többség valóban időben feltöltötte készleteit – egyes esetekben a készletek megnégyszerezéséről beszélnek” – magyarázza Martin Groß-Albenhausen, a bevh vezérigazgató-helyettese. „De ha az árak tovább emelkednek, és a kiskereskedők határozottan abból indulnak ki, hogy ez így lesz, még ez sem lesz elég.”
Egyesek ezért megpróbálnák újrahasznosítani a kartondobozokat, vagy áttérnének a B-kartonokra. Mások alternatív csomagolóanyagokat keresnek, például a kartondobozok helyett erőpapírt.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >