Az online kiskereskedők kartonhiánnyal szembesülnek Németországban
A Német E-kereskedelmi és Postaüzletági Szövetség (bevh) szerint az online kiskereskedők jelenleg a kartoncsomagolás jelentősen növekvő költségei miatt szenvednek. Szűk keresztmetszetek alakulhatnak ki, ha az energiaválság télen fokozódik.

Az ellátási korlátozások már a papíripart és a csomagolóanyag-ipart is elérték
Mi történik, ha a gázellátás az év folyamán tovább csökken, és a papíriparban ellátási korlátozásokra vagy akár leállásra kerül sor? A Német E-kereskedelmi és Postaáru Szövetség (bevh) feltette magának ezt a kérdést, és felmérést végzett tagjai körében a kartondobozok ellátási helyzetéről.
Az eredmény: a bevh szerint az online kiskereskedelem már most is szenved a kartondobozok jelentősen növekvő költségeitől. A felmérés szerint a vállalatok 93,8 százaléka számára a kartondobozok árai „jelentősen emelkedtek” az elmúlt 12 hónapban, míg további 6,2 százalék esetében az emelkedés „mérsékelt” volt. Egyetlen vállalat sem mondta azt, hogy a beszerzési árak változatlanok maradtak vagy csökkentek. Arra a kérdésre, hogy a beszállítók bejelentették-e már a kiskereskedőknek a következő 12 hónapra vonatkozó további áremeléseket, 70,8 százalék válaszolt „igen”, míg mindössze 14,6 százalék tudott nemmel válaszolni a kérdésre.
Ennek következtében a készletek csökkennek a bevh szerint. A megkérdezett vállalatok mindössze 18,8 százaléka mondta azt, hogy vagy elegendő kartondoboz van raktáron a következő 12 hónapra (14,6 százalék), vagy az alacsony rendelési volumenre való tekintettel nem számít kartondobozhiányra (4,2 százalék). A kiskereskedők többsége úgy látja, hogy alulellátottságban van: a megkérdezett vállalatok 52,1 százaléka nyomás alatt áll, hogy magasabb áron vásároljon kartondobozokat. További 22,9 százalék még ezt sem engedheti meg magának, és már dolgozik az alternatív csomagoláson.
„A kiskereskedőkkel folytatott beszélgetésekből tudjuk, hogy a többség valóban időben feltöltötte készleteit – egyes esetekben a készletek megnégyszerezéséről beszélnek” – magyarázza Martin Groß-Albenhausen, a bevh vezérigazgató-helyettese. „De ha az árak tovább emelkednek, és a kiskereskedők határozottan abból indulnak ki, hogy ez így lesz, még ez sem lesz elég.”
Egyesek ezért megpróbálnák újrahasznosítani a kartondobozokat, vagy áttérnének a B-kartonokra. Mások alternatív csomagolóanyagokat keresnek, például a kartondobozok helyett erőpapírt.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >