Az online kiskereskedők kartonhiánnyal szembesülnek Németországban
A Német E-kereskedelmi és Postaüzletági Szövetség (bevh) szerint az online kiskereskedők jelenleg a kartoncsomagolás jelentősen növekvő költségei miatt szenvednek. Szűk keresztmetszetek alakulhatnak ki, ha az energiaválság télen fokozódik.

Az ellátási korlátozások már a papíripart és a csomagolóanyag-ipart is elérték
Mi történik, ha a gázellátás az év folyamán tovább csökken, és a papíriparban ellátási korlátozásokra vagy akár leállásra kerül sor? A Német E-kereskedelmi és Postaáru Szövetség (bevh) feltette magának ezt a kérdést, és felmérést végzett tagjai körében a kartondobozok ellátási helyzetéről.
Az eredmény: a bevh szerint az online kiskereskedelem már most is szenved a kartondobozok jelentősen növekvő költségeitől. A felmérés szerint a vállalatok 93,8 százaléka számára a kartondobozok árai „jelentősen emelkedtek” az elmúlt 12 hónapban, míg további 6,2 százalék esetében az emelkedés „mérsékelt” volt. Egyetlen vállalat sem mondta azt, hogy a beszerzési árak változatlanok maradtak vagy csökkentek. Arra a kérdésre, hogy a beszállítók bejelentették-e már a kiskereskedőknek a következő 12 hónapra vonatkozó további áremeléseket, 70,8 százalék válaszolt „igen”, míg mindössze 14,6 százalék tudott nemmel válaszolni a kérdésre.
Ennek következtében a készletek csökkennek a bevh szerint. A megkérdezett vállalatok mindössze 18,8 százaléka mondta azt, hogy vagy elegendő kartondoboz van raktáron a következő 12 hónapra (14,6 százalék), vagy az alacsony rendelési volumenre való tekintettel nem számít kartondobozhiányra (4,2 százalék). A kiskereskedők többsége úgy látja, hogy alulellátottságban van: a megkérdezett vállalatok 52,1 százaléka nyomás alatt áll, hogy magasabb áron vásároljon kartondobozokat. További 22,9 százalék még ezt sem engedheti meg magának, és már dolgozik az alternatív csomagoláson.
„A kiskereskedőkkel folytatott beszélgetésekből tudjuk, hogy a többség valóban időben feltöltötte készleteit – egyes esetekben a készletek megnégyszerezéséről beszélnek” – magyarázza Martin Groß-Albenhausen, a bevh vezérigazgató-helyettese. „De ha az árak tovább emelkednek, és a kiskereskedők határozottan abból indulnak ki, hogy ez így lesz, még ez sem lesz elég.”
Egyesek ezért megpróbálnák újrahasznosítani a kartondobozokat, vagy áttérnének a B-kartonokra. Mások alternatív csomagolóanyagokat keresnek, például a kartondobozok helyett erőpapírt.
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >