Az olcsó magyar tej miatt aggódnak a romániai tejtermelők
A literenként kevesebb mint 150 forintos beszerzési árú, 4 százalék zsírtartalmú magyar tej lenyomja a román árakat. A helyi termelők nem igazán tudnak versenyezni vele.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/Kepernyofoto-2023-02-15-11.13.23.png)
Nem tudják tartani a versenyt Romábiában
Dorin Cojocaru, a romániai tejfeldolgozók szakmai érdekvédelmi képviseletének (APRIL) elnöke szerint a tavalyi év is viszontagságos volt a román tejtermelőknek, és az idei is az lesz. Ennek oka, hogy Romániát elárasztja a szomszédos országokból dömpingáron érkező olcsó tej.
„Az elkövetkező hat hónap nehéz lesz a fogyasztók, a feldolgozók és a gazdák számára is. A piac nagyon változékony lesz. Az ár össze fog omlani. Magyarországról 1,85 lejért érkezik a gyár kapujához a 4 százalékos zsírtartalmú alapanyag literje, s ebben az árban benne van a szállítási költség is. Ilyen körülmények között hogyan tudnánk anyagilag fenntartani a hazai beszerzési láncot?”
– idézi Cojocarut egy román képviselőházi meghallgatásról a Maszol.ro.
A portál megjegyzi, a literenként 1,85 lejes importtej (kevesebb mint 150 forint) ellenére a romániai boltokban 9-10 lej (700-800 forint) a tehéntej literára. Ráadásul októbertől nagyon visszaesett a tejfogyasztás Romániában, valamint egyre több olcsó eu-s áru érkezik az országba.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >