Az OKSZ felhívása a családok biztonságos vásárlása érdekében
A Kormány 2020. március 11-én veszélyhelyzet kihirdetését jelentette be.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) tagvállalatai (ALDI, AUCHAN, LIDL, METRO, PENNY MARKET, SPAR, TESCO) folyamatosan figyelemmel kísérik a piaci helyzetet, a Szövetség élő kapcsolatot tart fenn és együttműködik minden érintett területen a kormánnyal, a hatóságokkal, továbbá a beszállítókkal is.
Az OKSZ tagvállalatai beszállítóikkal együttműködve az elmúlt hetekhez hasonlóan most is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a megnövekedett keresletet kezelni tudják. Előfordulhat ugyanakkor, hogy egy-egy rövidebb időszakban egy-egy áruházban egyes cikkek kitöltési üteme az árupótlás (rendelés a gyártótól, szállítás, rakodás) időigénye miatt a szokásosnál hosszabb lehet. Az áruházak eddig pótolni tudták a polcokról kifogyott élelmiszereket, mivel a gyártók a kereskedők rendeléseit teljesítik.
Az OKSZ tagvállalatai továbbra is azt javasolják, hogy a lakosság ne halmozzon fel otthonában feleslegesen sok élelmiszert.
A kiegyensúlyozott áruellátás mellett az OKSZ tagvállalatai megkülönböztetett figyelmet fordítanak a vásárlók és alkalmazottaik biztonságára is, és minden elvárható intézkedést megtesznek a jövőben is. Az alkalmazottakat folyamatosan tájékoztatják minden szükséges biztonsági kérdésről is.
A családok biztonsága érdekében
A vásárlók és az alkalmazottak biztonsága érdekében a Szövetség néhány területen – nemzetközi példák alapján is – együttműködést kér a vásárlóktól. A Szövetség javaslatai, melyekre minden áruház, üzlet, bevásárlóközpont, piac figyelmét is felhívja, a következők:
– Javasoljuk, lehetőleg ne a csúcsidőszakban menjenek vásárolni. A kisgyermekek érdekében pedig azt javasoljuk, ha megoldható a felügyeletük otthon, ne vigyék őket magukkal vásárolni.
– Az eladótérben a vásárlók tartsanak biztonságos távolságot más személyektől, a polcok előtti válogatás, vagy a csemegepult, a pénztár előtti sorban álláskor, a lehetőségekhez igazodó ésszerű mértékben.
– Javasoljuk a készpénz nélküli fizetéseket az üzletekben, ami gyorsabb, kényelmesebb is.
– Ahol rendelkezésre áll, kérjük, vegyék igénybe az önkiszolgáló pénztárakat.
– Vásárlás közben is fordítsanak figyelmet az egészségügyi szakemberek, a Nemzeti Népegészségügyi Központ általános ajánlásaira is, amelyek szerint a kiskereskedelmi üzletekben tartózkodva a vásárló se érintse meg az arcát, különösen az ajkakat, az orrát és a szemét kézzel.
– Kövessék a köhögés és a légzés higiéniai protokollját. Köhögés vagy tüsszentés esetén takarják el a szájukat és az orrukat egyik könyökkel, vagy zsebkendővel, a lehető leghamarabb dobja be a zsebkendőt egy zárt szemetesbe. Az áruházban ne köhögjenek vagy tüsszentsenek az ott tartózkodókra, vagy a kihelyezett élelmiszeripari és más termékekre.
– A válogatható frissárut (elsősorban péksüteményt) puszta kézzel ne fogják meg, használjanak erre a célra kihelyezett fogóeszközt, vagy eladótéri műanyag zacskót, vagy papírzacskót, amibe be is csomagolhatnak.
– Védő maszkok nem ajánlottak az egészséges emberek számára.
– Az elektronikus kereskedelem során a megrendelőket kérik, jelezzék rendeléseik leadása során, ha egészségügyi okok miatt zárt területről kérnének kiszállítást és az esetleges lezárás pontos határvonalát. Az áruházak munkatársai veszélyeztetett területekre nem léphetnek be, így a megrendelt áru átadását (amit csak a zárt terület határa előtt tudnak elhelyezni) és az átvétel igazolását elektronikus úton lehet rögzíteni (például sms, vagy e-mail útján). Készpénzes és helyszíni kártyás fizetés, bármilyen közvetlen fizikai érintkezés a lezárt területen tartózkodóval ilyen esetekben nem lehetséges.
Az OKSZ tagvállalkozásai minden jogszabályokban és hatósági ajánlásokban, felhívásokban foglalt intézkedést megtesznek annak érdekében, hogy a kereskedelmi egységek tiszták és higiénikusak legyenek.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >