Az írországi ALDI lemondott hűségprogramjairól a vásárlók érdekében
A Coyne Research az Aldi Ireland megbízásából készített új tanulmánya első ízben tárta fel a jelenlegi ír szupermarket hűségprogramok és pénzkedvezményes utalványok valódi költségeit az ír vásárlók számára. A kutatás szerint az ír vásárlók fele azt állítja, hogy szándékosan túlköltekezett, gyakrabban vásárolt, vagy olyat vett, amire nem volt szüksége ahhoz, hogy jogosult legyen a szupermarketben vásárolt utalványokra.

Az Aldi Ireland nem működtet hűségprogramot vagy pénzkedvezményes utalványokat
A tanulmány kimutatta, hogy 9 euró volt az átlagosan elköltött többletpénz, és tízből három ír vásárló állította, hogy többletköltsége meghaladja a 10 eurót.
Az Aldi Ireland úgy döntött, hogy nem működtet hűségprogramot vagy pénzkedvezményes utalványokat, ehelyett arra összpontosít, hogy a lehető legalacsonyabb élelmiszerárakat kínálja minden vásárlónak, amikor 150 ír üzletének valamelyikében vásárol.
Az 1000 ír felnőtt megkérdezésével készült felmérés azt találta, hogy a szupermarketek hűségprogramja és a pénzleszállítási utalványok révén jelentős megtakarítások ígérete ellenére a vásárlók 60%-a úgy gondolja, hogy a kedvezményes utalványok használata esetén vásárlásaik még mindig többe kerülnek, mint amire számítottak.
Tízből négy vásárló úgy gondolja, hogy a pénzkedvezményes utalványok nagyobb hasznot hoznak a szupermarketnek, mint a vásárlóknak.
Egyet fizet kettőt kap
Nem meglepő módon a vásárlók 46%-a azt állította, hogy az olyan kedvezmények, mint az „egyet fizet, egyet ingyen kap” és „három a kettőért” ajánlatok miatt többet költenek, mint amennyit elterveztek – mutatta ki a kutatás. A válaszadók 43%-a azt mondta, hogy ez arra készteti őket, hogy olyan dolgokat vásároljanak, amelyekre nincs is igazán szükségük, és 42%-uk azt mondta, hogy az ilyen ajánlatok nem segítenek nekik pénzt megtakarítani.
Aggasztó, hogy a megkérdezettek 30%-a úgy gondolja, a szupermarketek hűségprogramjai és a pénzkedvezményes utalványok élelmiszer-pazarláshoz vezetnek.
Költségnövekedés
Niall O’Connor, az Aldi Ireland csoport ügyvezető igazgatója kommentárjában elmondta, hogy a felmérés eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy a jelenlegi szupermarket hűségprogramok és a kedvezményes utalványok valóban megnövelhetik az ír családok heti boltjainak költségeit.
„Az ilyen marketingfogások működtetésének költségei beépülnek a versenytársak élelmiszeráraiba, és végső soron magasabb árakat jelentenek a vásárlók számára” – jegyezte meg O’Connor. „Az Aldi azon dolgozik, hogy a legjobb árakat biztosítsák minden alkalommal, amikor üzleteinkben vásárolnak. Nem csak néhány ügyfelet szeretnénk jutalmazni, akik olyan programra jelentkeznek, amelyre valójában nincs szükségük.” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >