Az írországi ALDI lemondott hűségprogramjairól a vásárlók érdekében
A Coyne Research az Aldi Ireland megbízásából készített új tanulmánya első ízben tárta fel a jelenlegi ír szupermarket hűségprogramok és pénzkedvezményes utalványok valódi költségeit az ír vásárlók számára. A kutatás szerint az ír vásárlók fele azt állítja, hogy szándékosan túlköltekezett, gyakrabban vásárolt, vagy olyat vett, amire nem volt szüksége ahhoz, hogy jogosult legyen a szupermarketben vásárolt utalványokra.
A tanulmány kimutatta, hogy 9 euró volt az átlagosan elköltött többletpénz, és tízből három ír vásárló állította, hogy többletköltsége meghaladja a 10 eurót.
Az Aldi Ireland úgy döntött, hogy nem működtet hűségprogramot vagy pénzkedvezményes utalványokat, ehelyett arra összpontosít, hogy a lehető legalacsonyabb élelmiszerárakat kínálja minden vásárlónak, amikor 150 ír üzletének valamelyikében vásárol.
Az 1000 ír felnőtt megkérdezésével készült felmérés azt találta, hogy a szupermarketek hűségprogramja és a pénzleszállítási utalványok révén jelentős megtakarítások ígérete ellenére a vásárlók 60%-a úgy gondolja, hogy a kedvezményes utalványok használata esetén vásárlásaik még mindig többe kerülnek, mint amire számítottak.
Tízből négy vásárló úgy gondolja, hogy a pénzkedvezményes utalványok nagyobb hasznot hoznak a szupermarketnek, mint a vásárlóknak.
Egyet fizet kettőt kap
Nem meglepő módon a vásárlók 46%-a azt állította, hogy az olyan kedvezmények, mint az „egyet fizet, egyet ingyen kap” és „három a kettőért” ajánlatok miatt többet költenek, mint amennyit elterveztek – mutatta ki a kutatás. A válaszadók 43%-a azt mondta, hogy ez arra készteti őket, hogy olyan dolgokat vásároljanak, amelyekre nincs is igazán szükségük, és 42%-uk azt mondta, hogy az ilyen ajánlatok nem segítenek nekik pénzt megtakarítani.
Aggasztó, hogy a megkérdezettek 30%-a úgy gondolja, a szupermarketek hűségprogramjai és a pénzkedvezményes utalványok élelmiszer-pazarláshoz vezetnek.
Költségnövekedés
Niall O’Connor, az Aldi Ireland csoport ügyvezető igazgatója kommentárjában elmondta, hogy a felmérés eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy a jelenlegi szupermarket hűségprogramok és a kedvezményes utalványok valóban megnövelhetik az ír családok heti boltjainak költségeit.
„Az ilyen marketingfogások működtetésének költségei beépülnek a versenytársak élelmiszeráraiba, és végső soron magasabb árakat jelentenek a vásárlók számára” – jegyezte meg O’Connor. „Az Aldi azon dolgozik, hogy a legjobb árakat biztosítsák minden alkalommal, amikor üzleteinkben vásárolnak. Nem csak néhány ügyfelet szeretnénk jutalmazni, akik olyan programra jelentkeznek, amelyre valójában nincs szükségük.” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >