Az írországi ALDI lemondott hűségprogramjairól a vásárlók érdekében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 11. 21:19

A Coyne Research az Aldi Ireland megbízásából készített új tanulmánya első ízben tárta fel a jelenlegi ír szupermarket hűségprogramok és pénzkedvezményes utalványok valódi költségeit az ír vásárlók számára. A kutatás szerint az ír vásárlók fele azt állítja, hogy szándékosan túlköltekezett, gyakrabban vásárolt, vagy olyat vett, amire nem volt szüksége ahhoz, hogy jogosult legyen a szupermarketben vásárolt utalványokra.

Az Aldi Ireland nem működtet hűségprogramot vagy pénzkedvezményes utalványokat

A tanulmány kimutatta, hogy 9 euró volt az átlagosan elköltött többletpénz, és tízből három ír vásárló állította, hogy többletköltsége meghaladja a 10 eurót.

Az Aldi Ireland úgy döntött, hogy nem működtet hűségprogramot vagy pénzkedvezményes utalványokat, ehelyett arra összpontosít, hogy a lehető legalacsonyabb élelmiszerárakat kínálja minden vásárlónak, amikor 150 ír üzletének valamelyikében vásárol.

Az 1000 ír felnőtt megkérdezésével készült felmérés azt találta, hogy a szupermarketek hűségprogramja és a pénzleszállítási utalványok révén jelentős megtakarítások ígérete ellenére a vásárlók 60%-a úgy gondolja, hogy a kedvezményes utalványok használata esetén vásárlásaik még mindig többe kerülnek, mint amire számítottak.

Tízből négy vásárló úgy gondolja, hogy a pénzkedvezményes utalványok nagyobb hasznot hoznak a szupermarketnek, mint a vásárlóknak.

Egyet fizet kettőt kap

Nem meglepő módon a vásárlók 46%-a azt állította, hogy az olyan kedvezmények, mint az „egyet fizet, egyet ingyen kap” és „három a kettőért” ajánlatok miatt többet költenek, mint amennyit elterveztek – mutatta ki a kutatás. A válaszadók 43%-a azt mondta, hogy ez arra készteti őket, hogy olyan dolgokat vásároljanak, amelyekre nincs is igazán szükségük, és 42%-uk azt mondta, hogy az ilyen ajánlatok nem segítenek nekik pénzt megtakarítani.

Aggasztó, hogy a megkérdezettek 30%-a  úgy gondolja, a szupermarketek hűségprogramjai és a pénzkedvezményes utalványok élelmiszer-pazarláshoz vezetnek.

Költségnövekedés

Niall O’Connor, az Aldi Ireland csoport ügyvezető igazgatója kommentárjában elmondta, hogy a felmérés eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy a jelenlegi szupermarket hűségprogramok és a kedvezményes utalványok valóban megnövelhetik az ír családok heti boltjainak költségeit.

„Az ilyen marketingfogások működtetésének költségei beépülnek a versenytársak élelmiszeráraiba, és végső soron magasabb árakat jelentenek a vásárlók számára” – jegyezte meg O’Connor. „Az Aldi azon dolgozik, hogy a legjobb árakat biztosítsák minden alkalommal, amikor üzleteinkben vásárolnak. Nem csak néhány ügyfelet szeretnénk jutalmazni, akik olyan programra jelentkeznek, amelyre valójában nincs szükségük.” – tette hozzá.

Checkout

Kapcsolódó cikkeink