Az intim tisztálkodás kérdése sokáig tabu volt
A legtöbb márka számára ezért kihívást jelentett, hogy ezeket a falakat ledöntsék. Ennél a kategóriánál kiemelten fontos, hogy bizalmi kapcsolat alakuljon ki a fogyasztó és a márka között, ezért az edukációt, a higiéniás oktatást már tinédzser korban érdemes elkezdeni.
A női higiénia piac területén a menstruációs piac jobban nőtt, míg a tisztasági betétek piaca egy kevésbé látványos 3,4 százalékos növekedést produkált.
– Az edukáció ebben a szegmensben nagyon fontos, és még nem értünk el arra a szintre, hogy a nők a rendelkezésükre álló információk alapján könnyedén eligazodjanak a polcon található sokféle termék között. Ezt a partnerekkel való együttműködés során hangsúlyozzuk, hisz közös érdekünk, hogy a vásárló könnyedén megtalálja a boltban, amit keres – ismerteti Ozoróczy Viktória, a Johnson & Johnson Kft. kategóriamenedzsere.
– Az intimhigiénia területén kevés innovációra van lehetőség. Ennek ellenére gyártóként folyamatosan foglalkozunk termékfejlesztéssel. A tavalyi évben az o.b. éjszakai tamponjának portfólióját szélesítettük. A piacon levő normal és super nedvszívó képességű termékek mellett már megtalálható a boltokban a super plus is – mondja Ozoróczy Viktória.
Nőies frissesség
Idén a Carefree márkával történt óriási változás. A már meglévő termékek csomagolása megújult, bár a rózsaszín maradt a domináns szín, de egészen más arculata lett. Emellett a termékek puhábbak, és a felületén található virágok erősebben jelennek meg, még nőiesebbé téve a betét megjelenését.
– Egy új, egyedi terméktípussal is megjelentünk a portfólión belül, rögtön két variánssal. A termék a Carefree FlexiComfort nevet kapta. Az újdonsága abban rejlik, hogy bár a nedvszívó képessége 2 cseppes, a mérete extra vékony. Pamut hatású és friss illatú változatban is elérhető. Egyik előnye, hogy egyesével van csomagolva, így azok is magukkal tudják vinni bárhová a betétet a táskájukban, akiknek a 20 darabos kis tasak is túl nagy lenne.
Promócióik az idei évben is főként Johnson & Johnson multibrand-aktivitások, melyek során egy AP-kódos játékkal heti, illetve fődíjak kerülnek kisorsolásra az adott partnernél.
Megbízhatóság és diszkréció
A tamponok és a tisztasági betétek forgalmában némi szezonális növekedés figyelhető meg. Az egészségügyi betétet használók nyáron is ragaszkodnak megszokott termékeikhez.
– Fontosnak tartom kiemelni a szintén a kategóriához sorolt inkontinenciatermékek piacát, ahol már hosszú ideje kétszámjegyű növekedés látható – mondja Kardos Ildikó, az SCA Hygiene Products Kft. marketingmanagere. – Ennek oka elsősorban az idősödő társadalomban, illetve a TENA Lady márkánkhoz köthető edukációs munka eredményeiben keresendő. Ma már sokan bátran választják a speciálisan vizeletvesztésre kialakított betéteket. A vásárlók előszeretettel keresik az egy hónapra elegendő terméket tartalmazó nagyobb kiszereléseket. A mindennapi higiénia részévé váló tisztasági betétek esetében egyre népszerűbbek a nagyobb, ár-érték arányban kedvezőbb kiszerelések. Magyarország mindkét szegmensben fejlett piacnak számít, így nagyobb áttörő újításra már nem számítunk, viszont a kisebb módosítások erre a két területre fókuszálnak.
A tisztasági betéteknél egyre fontosabb szempont az intim bőrfelület védelme, hiszen a napi használat során erre is szükség van. A Libresse legújabb fejlesztése, a ProSkin™ formula is erre irányul. A prémium tisztasági betétekben enyhe tejsavas felületet használnak, melyet megnövelt légáteresztő képességgel kombináltak. Ezek segítségével tartható fenn a bőr számára kedvező pH-érték, így a frissesség érzése tovább megmarad.
Az új tisztasági betéteket tévékampánnyal és eladáshelyi anyagokkal, displayekkel támogatják. A fiatal célcsoport elérése érdekében a digitális eszközöket is előszeretettel alkalmaznak.
Gyengéd ápolás az intim területeken is
Ma már a legtöbb nő kiemelt figyelmet fordít az intim területekre is, mert tudják, hogy a megelőzés egyik alapvető eszköze a megfelelő tisztálkodás. A Nivea intim tisztálkodótermékei mind tejsavat tartalmaznak, ami segít megőrizni az intim területek megfelelő pH-értékét, így növelve azok védelmét. Szezonalitás szempontjából a nyári időszakban természetesen nagyobb a kereslet a termékekre, hiszen a strandolás, fürdőzés és az izzadás a fertőzéseknek kedvező közeget teremtenek.
– Mivel az intim tisztálkodótermékeket testünk egyik legérzékenyebb területén használjuk, az összetevők meghatározásakor a legfőbb szempont az volt, hogy kíméletes és természetes összetételű formulát alkossunk. A NIVEA® Intimo mosakodói természetes kamilla- és aloe vera kivonatot és bio jojobaolajat tartalmaznak – jelzi Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand managere.
A praktikus és kényelmes kiszerelés megkönnyíti a termékek használatát. Újdonságként idén nyáron a normál kiszerelés mellett a NIVEA® Intimo FRESH intim mosakodógél 50 ml-es mini kiszerelésben is kapható lesz a DM üzleteiben. Az intim törlőkendők pedig a bárhova kényelmesen magunkkal vihető, visszazárható tasakkal teszik még egyszerűbbé a használatot.
Gyógyfüvek erejével
A Bella-Hungária Kft. anyavállalata, a lengyelországi székhellyel és fejlesztési központtal működő TZMO SA termékfejlesztői a természetes összetevők felé mozdulnak: a gyógyfüvek gyulladáscsökkentő, antibakteriális és szagsemlegesítő tulajdonságait beemelve a női intimhigiéniás termékek összetevői közé.
A Bella Herbs egészségügyi és tisztasági betétekkel stabilan jelen van a drogériákban. A gyulladáscsökkentő hatásáról ismert vasfüvet (Verbana) tartalmazó Bella Herbs betétek testformakövetők, kitűnően illeszkednek a női testhez és a fehérneműhöz is. Megnövelt nedvszívó kapacitásuknak köszönhetően – ami a mindennapi használatra ajánlott tisztasági betétek körében ugyancsak nóvum – az intimhigiénia elengedhetetlen kiegészítői.
A tartós és átmeneti vizelet-inkontinenciával érintettek számára a Seni Lady inkontinenciabetétek mellett vagy mellé pedig szintén új megoldást kínálnak, mégpedig a bőrápolás terén, a Seni Care Urea bőrápoló készítményeket. A karbamid (urea) a felhám természetes összetevője, a bőr azon részében található, ahol a nedvesség lekötődik, így hozzájárul a bőr rugalmasságának megőrzéséhez. Mint hatóanyag ideális a száraz, vízhiányos bőr ápolására.
– A Müller drogériahálózatnál 1+1 termékakcióval készülünk kéthetes akciós periódusban, időről időre ismételve a promóciót, melynek tartalma, hogy minden Bella Herbs Verbena egészségügyi betét mellé adunk egy Bella Herbs Verbena tisztasági betétet. A Seni Lady a Seni Care Urea termékek együttes marketingkommunikációjára pedig az őszi hónapoktól tervezünk egy átfogó ATL-kampányt – tájékozat marketingkommunikációs aktivitásaikról Horváth Maja, a Bella-Hungária Kft. marketing- és brand managere.
Szeredi A.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >