Az internetfejlesztés gyorsítása versenyelőnyt eredményez
A kormány azért döntött úgy, hogy az uniós ajánlásnál két évvel korábbra, 2018-ra el kell készülnie a hazai szélessávú hálózat kiépítésének, mert az infrastruktúra-fejlesztés tényleges versenyelőnyt hoz – mondta kedden Siófokon, az Internet Hungary konferencián a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.
Solymár Károly Balázs ismertetése szerint 883 ezer magyarországi háztartásban nem érhető el a legalább 30 megabites szolgáltatás, de ezek közül mintegy félmillió hozzáférését önkéntes vállalásként biztosítják a szolgáltatók. A fejlesztésre 68 milliárd forintnyi vissza nem térítendő és 10 milliárdos visszatérítendő forrás áll rendelkezésre, és van olyan térség, ahol a költségek 90 százalékát pályázati forrásból fedezhetik – jegyezte meg.
A hazai hálózatról azt mondta, főleg az ország délnyugati részén kedvezőtlen jelenleg a helyzet, de Budapest egyes kerületeiben is vannak komoly problémák.
Hozzátette: a kormányzat a digitális ökoszisztéma valamennyi területére koncentrál, de a legnagyobb előrelépés az infrastruktúra-fejlesztés területén történt, és itt várató a legkomolyabb eredmény. Megemlítette azt is, hogy az utóbbi tíz év legnagyobb hálózatfejlesztési projektje során a tervezéstől a kivitelezésig együttműködik a kormányzat a piaci szereplőkkel.
A legfontosabb tapasztalat az volt, hogy nem pénzt kell osztani és elengedni a projektet, hanem végig nyomon kell követni, hogy a közpénz hasznosul-e – jegyezte meg hozzátéve, hogy az együttműködéshez folyamatos kontroll is társul.
A hálózatfejlesztés mellett arra is szükség van szavai szerint, hogy a tartalom odaérjen az új felhasználókhoz, akiknek pedig meg kell tanítani az eszközök használatát, különben kevesen fizetnek elő az internetre. Solymár Károly Balázs felidézte, hogy a fejlesztést az ügyintézés egyszerűsítésével és közműadó-kedvezménnyel is támogatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Íme a „legvilágpiacképesebb” magyar e-kereskedők!
Idén októberben első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat,…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >