Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb versenyelőny a cégek számára, de a magyar vállalatok jelentős része ezen a téren még mindig hátrányban van – közölte a Magyar Marketing Szövetség az MTI-vel.

A nagyobb cégek közel felénél az ügyfélélmény az üzleti stratégia részét képezi
A 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató vállalatok megkérdezésével készült magyarországi felmérés alapján a cégek majdnem felénél az üzleti stratégia része az ügyfélélmény. Hiánya főleg az online piacon érezhető, ahol a vállalkozások kevésbé tudják fölvenni a versenyt a felkészültebb versenytársakkal. A különbség regionális összevetésben is nyilvánvaló, a magyar cégek hátránya egyre nagyobb – tették hozzá.
Ügyfélélményre költeni a közlemény szerint jó befektetés, de ez azt is jelenti, hogy az ügyfelek igényeit alaposan kiismerve, tudatosan kell tervezni. Ilyen irányú kutatásokat ugyanakkor a magyarországi nagyvállalatoknak csupán harmada végez, ha terméket vagy szolgáltatást akar piacra dobni, így ők időben el tudják vetni a nem versenyképes kezdeményezéseket. Az ügyfél-elégedettségi kutatásokat ennél is kevesebben, csupán 17 százalék használja, bár jóval nagyobb arányban állnak rendelkezésre a szükséges adatok, 53 százalék ugyanis rendszeresen készít ilyen felméréseket.
Az ügyfélélményt nem lehet a véletlenre bízni, ugyanis ha jól sikerül, a vásárlók jobban fognak kötődni az értékesítőhöz – írták. A vállalatoknak ehhez személyre szabott megoldásokat kell kínálniuk, és nem elég csupán a vállalati stratégia szintjére emelni az ügyfélélményt, annak megvalósítására is ügyelniük kell a cégeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Intrum: felívelő időszak után csökkent a magyar lakosság fizetőképessége
Idén a második negyedévben jelentősen csökkent az Intrum fizetőképességi index…
Tovább olvasom >Az éghajlatváltozás aggasztja ugyan a hús- és tejtermékek előállítóit, de nem eléggé
Bár az éghajlatváltozás egyre inkább aggasztja a hús- és tejipari…
Tovább olvasom >A Co-op ‘Fagyassz le!’ címkékkel látja el sajátmárkás tejtermékeit
Az Egyesült Királyságban a Co-op ‘Fagyassz le!’ címkékkel látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország már mentes a madárinfluenzától, de Hollandiában ismét több ezer baromfit mészároltak le
Mind az ötezer tojótyúkot leölték abban a holland tojástermelő gazdaságban,…
Tovább olvasom >A lengyel és szerb gyümölcstermesztők nem akarják a szilvát a fákon hagyni
Az alacsony gyümölcsárak miatt a gyümölcstermesztők dilemmával szembesülnek: folytassák a…
Tovább olvasom >A tavalyinál jelentősen magasabb szőlőárak indokoltak az AM szerint
Az alacsony szőlőtermésre vonatkozó becslések és a borvidékek jóváhagyására váró…
Tovább olvasom >