Elfogadta az internetes vásárlás új szabályait az Európai Parlament
Az Európai Parlament (EP) csütörtökön Brüsszelben elsöprő többséggel megszavazta az internetes vásárlással kapcsolatos új uniós jogszabályt.
Ennek értelmében internetes vásárlás esetén az áru kézhezvételétől számítva – az eddigi egy hét helyett – két hete lesz a vásárlónak arra, hogy meggondolja magát és elálljon a vásárlástól. A kereskedők számára az internetes közegben új általános kötelezettséget jelent, hogy – kizárva a rejtett költségek felszámolását – egyértelműen fel kell tüntetniük a termékek teljes árát, illetve saját elérhetőségüket.
Az új jogszabály több szempontból megerősíti az interneten vásárlók védelmét, pontosítja a szállításra és a digitális letöltésekre vonatkozó szabályokat, valamint csökkenti a kis- és középvállalkozások bürokratikus terheit. Mivel a jelenleg hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok még az internet széles körű elterjedése előtt születtek, az online vásárlók védelme mindeddig meglehetősen gyenge.
Az áruk késedelmes vagy meghiúsuló kiszállítása, valamint a tagállamok fogyasztóvédelmi szabályai közti eltérések visszatartják a vásárlókat attól, hogy más országból rendeljenek valamilyen terméket az interneten. A vállalkozások számára a tagállamonként eltérő jogszabályok jelentik a határon átnyúló kereskedelem legnagyobb akadályát. Miután az EP megszavazta az új jogszabályt, a tagállami kormányokat képviselő Tanácsban is jóvá kell azt hagyni.
Erre valószínűleg júliusban kerül sor. A nemzeti jogrendszerbe való átültetésre két évük lesz a tagállamoknak. Pelczné Gáll Ildikó néppárti EP-képviselő a javaslat parlamenti elfogadását méltató nyilatkozatában felhívta a figyelmet egyebek közt arra, hogy a jogszabály értelmében biztosítani kell azt is, hogy a vásárló az értékesítés után normáldíjas telefonhívással is kapcsolatba léphessen a kereskedőkkel. A képviselő örömét fejezte ki, hogy az Európai Parlamentnek sikerült elérnie a kisvállalkozásokat sújtó adminisztratív terhek korlátozását – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >