Az Instagram áldozata?
Az utóbbi időben talán nem is volt olyan trendelemzésünk, amelyben ne említettük volna, hogy tőlünk nyugatra az étterem- és kávézótulajdonosok, cukrászok, pékek nem kis hányada mennyire próbál alkalmazkodni a közösségi médiában magukat megélő új fogyasztói generációk internetezési szokásaihoz. Ez legtöbbször a kínált termékek – sokszor erőltetettnek tűnő – látványossá(?) tételét jelenti.
Az Instagram-mánia egyik áldozata a klasszikus croissant. A Bécsből származó, 19. századi édesség „életében” voltak a rajongói által elfogadott kényszerváltozások, de Dominique Ansel általunk is megénekelt, Magyarországon is utánzott cronutja már sokat elvett a sütemény eredeti jellegéből. Amikor viszont 3 éve a Taco Bell reggeli tacóját croissant-tésztába tette, senki nem a cukrászsüteményre asszociált.
A croissant-nak az Instagram-mániával érkező mutációi szivárványosak, impresszívek, csak éppen azt veszik el a croissant-tól, ami annak az egyik legnagyobb értéke, a dekadens egyszerűséget. A új desszertek korában értékelnünk kell a kreativitást és sokszínűséget, de van, amire érdemes vigyáznunk! //
Kapcsolódó cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >(EN) Kortárs (étel)művészet – A nap képe
Sajnos ennek a bejegyzésnek csak EN nyelvű változata van.
Tovább olvasom >A fine dining tálalás utolsó fél évszázada – A nap videója
Zanzásított bemutató az elmúlt 50 év food styling történetéről.
Tovább olvasom >