Az indulás évében kipurcan a webshopok 90 százaléka

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 12. 14. 11:30

– Nyiss webshopot! – így hangzik ma az egyik leggyakoribb üzleti tanács. Arról azonban kevesen beszélnek, hogy nemzetközi szinten az induló webshopok mindössze 10-20 százaléka éli túl(1) az első évet. Összehasonlítva a magyarországi vállalkozások átlagos 84 százalék túlélési rátájával (2), ez dermesztő adat. A webáruházaknak szeretne segíteni az OptiMonk díjmentes webináriuma.

„A koronavírus második hulláma az elsőhöz hasonló webshopnyitási hullámot eredményezett. Vállalkozások ezrei menekülnek az «ígéret online földjére» a válság elől, egymás után nyílnak az új webáruházak. Sajnos többségüknek csalódniuk kell. Soha nem volt még ilyen nehéz webshopot sikeresen üzemeltetni, mint ma” – állítja Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution online marketing szakértője.

Hiába zajlik soha nem látott fejlődés az e-kereskedelemben, hiába választhatnak egyre több és fejlettebb vevőszerző megoldás és marketing eszköz közül a webshopok, a forgalom legnagyobb része az e-kereskedelmi óriásoknál csapódik le.

A kisebb webshopok egyre nehezebben szereznek vevőt, a vásárlókért folytatott verseny minden eddiginél élesebb. Ezért a webshopok egyre rámenősebb, keményebb és idegesítőbb módszerekhez nyúlnak, hogy vevőket szerezzenek.

Tipikus hibák például a frusztrálóan széles választék, az ál-sürgősség érzet keltés, vagy éppen az irreleváns ajánlat. Sajnos ezek a módszerek nagyon sok esetben pont ellentétes hatást váltanak ki, elriasztják a vevőket, hosszú távon a webshop vesztét okozhatják – mondta Zilahi Krisztián.

A szakember szerint a sikerhez paradigmaváltásra van szükség. Görcsös vevőszerzés helyett az értékteremtésre, a vevők segítésére kell koncentrálnunk. Ezt a vevőközpontú szemléletet hívjuk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak (DÜO), ami bemutatásra kerül az ingyenes szemináriumon.

A mai modern weboldal-látogató már nem tűri el, hogy irányítsák. A világ vezető webáruházai, keresője és közösségi oldala ahhoz szoktatták hozzá a felhasználót, hogy minden az igényei szerint van alakítva, mindenre „emlékszik” az oldal, minden az elvárásai szerint történik.

A világ összes sikeres webáruházánál a vevő úgy érzi, hogy nála van a kontroll. Ezek a webáruházak nem akarják a vevőt akarata ellenére irányítani, idő előtt vásárlásra kényszeríteni. Segíteni akarnak a látogató aktuális problémájában. Ügyfélélménybe illeszkedő megoldásokkal igyekeznek támogatni, hogy egyre közelebb kerüljön a vásárláshoz. Ezzel is egy kellemes, emlékezetes ügyfélélményt nyújtanak, nem pedig egy erőszakos kupec benyomását keltik – magyarázza Zilahi Krisztián.

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció webinárium ezt a szemléletet szeretné átadni a webáruház tulajdonosoknak. Aki megnézi, annyi tudást és ismeretet kaphat, mint egy intenzív tanfolyamon, így elkerülheti a legnagyobb hibákat és lényegesen nagyobb esélye lesz a sikerre.

A webinárium regisztráció után díjmentesen nézhető meg. Az előadáson az érdeklődők megismerhetik a digitális ügyfélélmény optimalizáció módszertanát, lehetőségeit, esettanulmányokat és tesztelési módszereket.

A webinárium az alábbi címen érhető el: https://landing.optimonk.hu/webinarium-digitalis-ugyfelelmeny-optimalizacio/

1Forrás: https://smallbiztrends.com/2019/07/why-ecommerce-fails.html

2Forrás: https://www.ksh.hu/thm/1/indi1_2_4.html

 

 

Kapcsolódó cikkeink