Az indulás évében kipurcan a webshopok 90 százaléka
– Nyiss webshopot! – így hangzik ma az egyik leggyakoribb üzleti tanács. Arról azonban kevesen beszélnek, hogy nemzetközi szinten az induló webshopok mindössze 10-20 százaléka éli túl(1) az első évet. Összehasonlítva a magyarországi vállalkozások átlagos 84 százalék túlélési rátájával (2), ez dermesztő adat. A webáruházaknak szeretne segíteni az OptiMonk díjmentes webináriuma.
„A koronavírus második hulláma az elsőhöz hasonló webshopnyitási hullámot eredményezett. Vállalkozások ezrei menekülnek az «ígéret online földjére» a válság elől, egymás után nyílnak az új webáruházak. Sajnos többségüknek csalódniuk kell. Soha nem volt még ilyen nehéz webshopot sikeresen üzemeltetni, mint ma” – állítja Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution online marketing szakértője.
Hiába zajlik soha nem látott fejlődés az e-kereskedelemben, hiába választhatnak egyre több és fejlettebb vevőszerző megoldás és marketing eszköz közül a webshopok, a forgalom legnagyobb része az e-kereskedelmi óriásoknál csapódik le.
A kisebb webshopok egyre nehezebben szereznek vevőt, a vásárlókért folytatott verseny minden eddiginél élesebb. Ezért a webshopok egyre rámenősebb, keményebb és idegesítőbb módszerekhez nyúlnak, hogy vevőket szerezzenek.
Tipikus hibák például a frusztrálóan széles választék, az ál-sürgősség érzet keltés, vagy éppen az irreleváns ajánlat. Sajnos ezek a módszerek nagyon sok esetben pont ellentétes hatást váltanak ki, elriasztják a vevőket, hosszú távon a webshop vesztét okozhatják – mondta Zilahi Krisztián.
A szakember szerint a sikerhez paradigmaváltásra van szükség. Görcsös vevőszerzés helyett az értékteremtésre, a vevők segítésére kell koncentrálnunk. Ezt a vevőközpontú szemléletet hívjuk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak (DÜO), ami bemutatásra kerül az ingyenes szemináriumon.
A mai modern weboldal-látogató már nem tűri el, hogy irányítsák. A világ vezető webáruházai, keresője és közösségi oldala ahhoz szoktatták hozzá a felhasználót, hogy minden az igényei szerint van alakítva, mindenre „emlékszik” az oldal, minden az elvárásai szerint történik.
A világ összes sikeres webáruházánál a vevő úgy érzi, hogy nála van a kontroll. Ezek a webáruházak nem akarják a vevőt akarata ellenére irányítani, idő előtt vásárlásra kényszeríteni. Segíteni akarnak a látogató aktuális problémájában. Ügyfélélménybe illeszkedő megoldásokkal igyekeznek támogatni, hogy egyre közelebb kerüljön a vásárláshoz. Ezzel is egy kellemes, emlékezetes ügyfélélményt nyújtanak, nem pedig egy erőszakos kupec benyomását keltik – magyarázza Zilahi Krisztián.
A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció webinárium ezt a szemléletet szeretné átadni a webáruház tulajdonosoknak. Aki megnézi, annyi tudást és ismeretet kaphat, mint egy intenzív tanfolyamon, így elkerülheti a legnagyobb hibákat és lényegesen nagyobb esélye lesz a sikerre.
A webinárium regisztráció után díjmentesen nézhető meg. Az előadáson az érdeklődők megismerhetik a digitális ügyfélélmény optimalizáció módszertanát, lehetőségeit, esettanulmányokat és tesztelési módszereket.
A webinárium az alábbi címen érhető el: https://landing.optimonk.hu/
1Forrás: https://smallbiztrends.com/
2Forrás: https://www.ksh.hu/thm/1/
Kapcsolódó cikkeink
Használt autót webshopból? Ezek a legújabb trendek a használtautó-piacon
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió…
Tovább olvasom >A MediaMarkt Magyarország ügyvezetője szerint a Temu árelőnnyel csábít, de hosszú távon nem építhet stabil vásárlói lojalitást
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője figyelmeztetett a Temuhoz hasonló…
Tovább olvasom >Erre keresnek most a magyarok az Árukereső.hu szerint
A jó idő eljövetelével megugrott az érdeklődés a szabadidős tevékenységekhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >