Az IKSZ támogatja az energiaitalok 18 éven aluliaknak történő eladását tiltó törvényjavaslatot
Az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ) támogatja az energiaitalok 18 éven aluliaknak történő eladását tiltó törvényjavaslatot, amelyet Nacsa Lőrinc és Hollik István KDNP-s politikusok nyújtottak be a héten az Országgyűlés elé.
Halmay Gábor, az IKSZ ügyvezető alelnöke pénteki veszprémi sajtótájékoztatóján közölte: a gyermekek egészségének megőrzéséről szóló törvényjavaslat a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 18 év alatti fiatalok számára megtiltanák az energiaitalok értékesítését az alkohol- és dohánytermékekhez, illetve a szexuális termékekhez hasonlóan.
Az IKSZ aggályosnak tartja, hogy a közép- és általános iskolás fiatalok a divatos, koffeintartalmú energiaitalokat napi rendszerességgel és korlátlan mennyiségben fogyaszthatják – mondta Halmay Gábor, aki hiánypótlónak nevezte a törvényjavaslatot.
Rámutatott: országos adatok alapján az energiaitalok miatti rosszullétekkel érintettek 74 százaléka 18 év alatti fiatal, főként a 15-16 évesek. Ezt a tendenciát meg kell változtatni – tette hozzá.
Súlyosbító tényezőnek nevezte, hogy az energiaitalokat a fiatalok gyakran alkohollal együtt fogyasztják, és ezeknek más-más élettani hatásuk van, különösen egy fejlődő szervezetre. Emellett a szervezet hozzászokása a napi energiaital-bevitelhez koncentrációs és figyelemzavart okozhat, továbbá az energiaitalok fogyasztása növeli a pulzusszámot és a vérnyomást is – sorolta a kockázatokat.
Halmay Gábor szerint elfogadása esetén hasonló eredményt lehet majd elérni a törvényjavaslattal, mint amikor a nemdohányzók védelméről szóló törvényt fogadta el az Országgyűlés.
Kapcsolódó cikkeink
A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >