Az idei francia bortermelés 27 százalékkal lehet kisebb a tavalyinál
A francia mezőgazdasági minisztérium az eddigieknél némileg derűlátóbb előrejelzést tett közzé az idén várható bortermelés kapcsán, ami azonban várhatóan így is 27 százalékkal kisebb lehet a tavalyinál.

Gyönge lesz az idei bortermelés Franciaországban
Csütörtökön a minisztérium azt közölte, hogy idén várhatóan 34,4 millió hektoliter bor készül, több, a szeptemberben várt 33,3 millió hektoliternél. A hektoliter 100 liternek, mintegy 133 standard borosüvegnek fel meg.
A minisztérium rámutatott arra, hogy a korábban becsültnél több bor készül Champagne, Bordeaux és Charentes térségekben.
A bortermelés jelentős visszaesését a tavaszi fagykárok és a sok nyári csapadék miatt különösen párás időt okozta, ami számos szőlőbetegség kiváltója.
A minisztérium adatai szerint az ország gyakorlatilag összes bortermő vidékét károk érték, de különböző mértékben. Champagne
térségben a termelés 40 éve legkisebb lehet, 17 százalékkal maradhat el a tavalyinál, ami azonban mindenképpen kedvezőbb kilátás az egy hónapja 36 százalékra becsült visszaesésnél.
Bordeaux térségben a szeptemberben várt 25 százaléknál kisebb, 21 százalék lehet idén a bortermelés csökkenése, ami Burgundy-Beaujolais térségben elérheti az 52 százalékot, nagyobb lehet a korábban becsült 47 százaléknál. A minisztérium nem adott ki előrejelzést Charentes térség várható bortermelése kapcsán. (MTI/Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
Csütörtökön kezdődik a 13. Avasi Borangolás Miskolcon
Idén is megrendezik az Avasi Borangolást Miskolcon, ahol a belváros…
Tovább olvasom >Jövőálló bor a Balaton-felvidékről
A klímaváltozás és a növényvédelmi szigorítások közepette egyre több szőlészet…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >