Az I. Flexi Fórum főbb témái között a flexitáriánus életvitel, XYZ generációk táplálkozási szokásai is szerepelnek
Egy a Danone és az NMS által készített hazai kutatás szerint a tej- és hústermékek növényi alternatívákkal való helyettesítésére, valamint a vásárlások során a fenntarthatóság szempontjainak megfontolására napjainkban a Z-generáció a legnyitottabb. Ennek ellenére kevés az olyan felület, ahol a fiataloknak lehetősége lenne közelebbről megismerni a növényi alapú életvitel lehetőségeit. Ezt az űrt volt hivatott betölteni az idén első ízben megtartott Flexi Fórum. Az esemény november 17-én a Danone Magyarország Kft, az Alpro és a Debreceni Egyetem rendezte meg a tanintézmény kampuszán, a Gazdaságtudományi Karon.

Hibrid konferencia a fenntartható és a flexitáriánus táplálkozásról
Mi a különbség vega, vegán és flexitáriánus között? Milyen dietetikai előnyei vannak a megengedő diétának – azaz a növényi termékeket előtérbe helyező, de bizonyos állati eredetű élelmiszert is beépítő táplálkozásnak? Hogyan hatnak ma egymásra különböző generációk a táplálkozásunk formálásában? Tenyészállatot tartani vagy növényt termeszteni érdemes inkább? Milyen hatással van az étkezésünk a globális felmelegedésre? Mi az az upcycling, miért fontos a növényi termékek ÁFA-csökkentése és vajon hogyan jelenik meg a zero waste a marketingben? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket jártak körbe az első Flexi Fórum előadói az egésznapos, szemináriumokból és interaktív workshopokból álló rendezvényen.
A kifejezetten Z-generációt célzó, növényi alternatívákat előtérbe helyező rendezvényt Balázs Ákos, Debrecen alpolgármestere nyitotta meg, majd a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánasszonya, Dr. Fenyves Veronika, és a Danone Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója, Várkonyi Beáta köszöntötte a résztvevőket. A konferencia témáival kapcsolatban sokan szűkségét érzik az edukációnak és a párbeszéd kialakításának, legalábbis erre enged következtetni, hogy a hibrid módon megrendezett eseményre többszázan voltak kíváncsiak.
„Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fenntarthatósággal kapcsolatos aggályokat, ezek pedig az étkezésünkkel szorosan összefüggenek. Muszáj felhívnunk mindenki, köztük a fiatalabb generációk figyelmét arra, hogy rengeteget tehetünk a jövőnkért azzal, ha tudatosan vásárolunk és étkezünk”
– mondta el Szöllősi Réka, független élelmiszeripari elemző, aki A fenntarthatóbb élelmezés globális kihívásai címmel tartott előadást.
A rendezvény kiemelkedő aspektusa a Növényi Alapú Élelmiszereket Gyártók Országos Szövetsége (NÉGYOSZ) által fogalmazott Növényi manifesztó megismerése volt. A most útjára induló, a fenntarthatóbb élelmezési rendszerek kialakításáról szóló kiáltványt bárki elolvashatta, és aláírhatta a helyszínen.
„Sokan hezitálnak életmódot váltani, mert a növényi alapú étrendet költségesnek és kivitelezhetetlennek látják. A Flexi Fórumon viszont volt lehetőségünk összefogni a szakmai megszólalókkal és megmutatni, hogy ez egyáltalán nincs így, bárki elindulhat az úton, aki tenni szeretne a saját, vagy a bolygónk egészségéért, vagy még inkább az állatok védelméért!”
– nyilatkozta Bergovecz László, a Magyar Vegán Egyesület elnöke.
A szervezők számos kiegészítő aktivitással tették színesebbé az eseményt, a tartalmas előadások mellett nagy figyelmet fordítottak a szórakoztatásra és a digitális megoldások felhasználására is. A szünetekben barista kávéztatással kényeztették a résztvevőket, ahol az Alpro növényi italait lehetett végig kóstolni, de a helyszíni nyereményjátékokban és fotózkodási lehetőségekben sem volt hiány.
A Z-generáció figyelmét felkelteni nem egyszerű feladat, de a Flexi Fórum szervezőinek, előadóinak éppen ez volt a célja, hiszen csak így lehet a növényi alapú életvitel egészségügyi, környezeti és társadalmi hatásait megismertetni a fiatalok körében. A tervek szerint a Flexi Fórumot évről-évre, akár több helyszínen is megrendezik majd a fenntartható táplálkozás aktualitásait megosztva az érdeklődőkkel.
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >