Az ezredfordulósok egyre inkább digitális vásárlási szokásokat követnek
Egy új felmérésből kiderül, hogy a 25-40 év közötti ezredfordulós fogyasztók szeretik az e-kereskedelmet, az ajánlatokat, a közösségi médiát – egyre inkább digitális vásárlási szokásokat követnek.
A CouponFollow valós idejű kuponkód-kereső és könyvtár által készített Millennial Shopping Habits Trend Report szerint a megkérdezett millenniumiak közül ötből négyen (80%) ma már online intézik vásárlásaik nagy részét, szemben a 2019-es 60%-kal. Több mint a fele (56%) leginkább mobilkészülékeken vásárol, szemben az ugyanebben az időszakban mért 36%-kal.
A pénzmegtakarítás és az ajánlatok megtalálása a legfontosabb tényező az ezredfordulósok online vásárlásai során (63%), akárcsak 2019-ben, de a zökkenőmentes pénztárfolyamat (42%) és a termékajánlások (22%) 2022-ben lényegesen fontosabbak, mint három évvel korábban.
A felmérés több kulcsfontosságú területen is érdekes eredményeket tárt fel az ezredfordulós vásárlási szokásokkal kapcsolatban:
Tízből csaknem nyolc válaszadó (78%) már követi a márkákat a közösségi médiában (2017-ben 57% volt ez az arány). Több mint fele (54%) vallja, hogy vásárlási szokásait leginkább a Facebook (28%) és az Instagram (27%) befolyásolja. A TikTok a fő közösségi médiaplatform, amely az összes millenniumi korosztály 12%-ának és a fiatalabb, 25-29 éves millenniumi korosztály 16%-ának vásárlási szokásait alakítja.
Ahogy nő a kriptovaluta ismertsége (a válaszadók 96%-a ismeri ezt a virtuális valutaformátumot, szemben a 2019-es 90%-kal), úgy nő a hajlandóság is arra, hogy online vásárláskor elköltsék. Minden harmadik válaszadó (30%) legalább egyszer vásárolt kriptopénzzel az elmúlt évben, ami 8%-os növekedést jelent 2019 óta.
A válaszadók csaknem háromnegyede (73%) változtatta meg vásárlási szokásait a COVID-19 járvány miatt. Több mint a fele (56%) a fizikai boltok helyett az online vásárlást helyezte át, különösen az ezredfordulós generáció idősebb tagjai (35-40 évesek) körében.
„A legutóbbi, 2019-es jelentésünk óta az olyan események, mint a COVID-19 világjárvány és a közösségi médiaplatformok fokozott használata nagyban befolyásolták, hogy az ezredfordulósok hogyan viszonyulnak a költéshez és a megtakarításhoz. Az új fizetési módok népszerűsége szintén megváltoztatta a költési szokásaikat” – mondta Marc Mexxaca, a CouponFollow elnöke. „Mivel az olyan tényezők, mint a közösségi média és más technológiai fejlesztések továbbra is hatással vannak ennek a technológiailag képzett generációnak az életére, a márkáknak nagy figyelmet kell fordítaniuk ezekre a trendekre, és ennek megfelelően kell átalakítaniuk e-kereskedelmi stratégiáikat a hatékony innováció érdekében.”
A Morning Consult több mint 2200 amerikai felnőtt körében végzett friss felmérése szerint az ezredfordulósok érdeklődést mutatnak a mobiltárcás fizetés iránt is. Míg a Morning Consult felmérésében részt vevők 42%-a használt már mobiltárcás fizetést, az általános számadatok nagy eltérést mutatnak a különböző generációkhoz tartozó fogyasztók mobiltárca-használatában.
A baby boomereknek például csak 21%-a, az X generációsoknak pedig 36%-a használt már mobiltárcát. Ezek az arányok sokkal magasabbak az ezredfordulósok körében (53%), és még magasabbak a Z generációsok körében (62%).
A Coupon Follow szerint az ezredfordulósok a legnépesebb generáció az Egyesült Államokban, 73,2 millió emberrel és 2022-ben 2,5 billió dolláros éves vásárlóerővel. A CouponFollow 1257 millenniumi korú (25-40 éves) fogyasztót kérdezett meg mind az 50 államból, széles gazdasági körből, vásárlási szokásaikról.
Dan Berthiaume / chainstorage.com
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős eltérést mutatnak az élelmiszer-vásárlási szokások a Balkánon
A Mediana TGI Adria több mint 17.000 szlovén, horvát és…
Tovább olvasom >2024 legmegbízhatóbb márkái között az M&M’s
Az M&M’s felkerült a Morning Consult által összeállított „25 legmegbízhatóbb…
Tovább olvasom >A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból, legnagyobb arányban élelmiszert
Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >