Az európai kártyabirtokosok szívesebben költik ott a pénzüket, ahol kártyával lehet fizetni
A bankkártyás fizetés lehetővé tétele jelentős hatást gyakorolhat a kis- és középvállalkozások forgalmára, derül ki a Visa Europe legújabb, öt európai országban végzett online felméréséből. A vásárlási preferenciákat vizsgáló felmérésben résztvevők több mint fele egyetértett azzal, hogy szívesebben vásárolnak olyan vállalkozásnál, ahol lehetséges a bankkártyás fizetés.
A kis- és középvállalkozások négyből egy ügyfelet eltántorítanak a vásárlástól pusztán azzal, hogy nem teszik lehetővé a bankkártyás fizetést. Az így elveszített vásárlók 16 százaléka később olyan helyen vásárolt, ahol módjában állt bankkártyával fizetni, míg 15 százalékuk teljesen elállt vásárlási szándékától.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a fogyasztók mintegy kétharmada aggódik, hogy a kívánt termékek vagy szolgáltatások vásárlásakor nem rendelkezik elegendő készpénzzel. 71 százalékukat egyenesen nyomasztja, ha nem választhat a kártyás és készpénzes fizetési módok között.
A fizetendő összeg is befolyásolja a fizetési preferenciákat: a 21-100 fontos nagyságrendű költések esetén a kártyabirtokosok többsége a bankkártyás fizetésre voksolt, míg a 100 fontot meghaladó tranzakcióknál ennek aránya már 71 százalékra emelkedett. Ez arra enged következtetni, hogy a fogyasztók láthatóan értékelik a bankkártyás fizetés nyújtotta kényelmet és biztonságosságot, különösen nagyobb összegű vásárlások esetén.
Caroline Drolet, a Visa Europe kereskedelmi megoldásokért felelős vezetője hozzátette:
„A bankkártyás fizetés üzletmenetbe történő integrálása kiugró lehetőséget teremthet a kis- és középvállalkozásoknak üzleti forgalmuk növelésére. Ennek elmulasztása, úgy tűnik, egyre inkább üzletvesztési rizikójával fenyeget, mivel a fogyasztók kisebb és nagyobb összegek esetén is inkább a bankkártyás fizetést preferálják.”
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >