Az európai fogyasztók többsége egészségtelennek tartja az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az európai fogyasztók 65%-a úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségtelenek és fogyasztásuk idővel egészségügyi problémákhoz vezet – állítja az EIT Food Consumer Observatory új, 17 európai ország mintegy 10ezer fogyasztójának bevonásával készült felmérése.
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek percepciójáról „Consumer perceptions unwrapped: Ultra-processed foods” címen végzett pán-európai vizsgálatban a megkérdezettek 67%-a fejezte ki azon vélekedését, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek hozzájárulnak az elhízáshoz, a cukorbetegséghez és más, életmódból fakadó egészségügyi problémához.
A kutatás tanúsága szerint az európai fogyasztók kétharmada (67%) nem örül az élelmiszer-termékekben az ismeretlen hozzávalóknak, és ötből ketten (40%) úgy nyilatkoztak, nem bíznak az ultrafeldolgozott élelmiszerek hatóságok általi szabályozásában, hanem aggódnak e termékek hosszú távú biztonságosságát és egészségességét illetően.
Ezen túl tízből hat válaszadó (60%) a kategóriát a környezetre is ártalmasnak tartja, mert szerintük azok a bennük lévő kemikáliák és az ipari előállításuk során alkalmazott eljárások okán nem természetesek.
Sok fogyasztó bizonytalan azzal kapcsolatban is, hogy az élelmiszereket milyen mértékben dolgozzák fel, és ezt a szempontot túl- vagy alábecsülik.
Az adatokból kiderült, hogy tízből hat fogyasztó (61%) az energiaitalokat ultra-feldolgozottnak minősítette, míg a vegán sajtot és a csokoládészeleteket csak 34%, illetve 22% azonosította – helyesen – ultrafeldolgozottnak.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Mit tehetnek a vállalatok a munkahelyi jóllét érdekében?
A munkahelyi jóllét csak egy jól hangzó fogalom, vagy a…
Tovább olvasom >Nemzetközi kutatás: a fiataloknak fontosabb az állásuk biztonsága, mint a fizetésük mértéke
Az utóbbi években rendkívül fontossá vált a munkavállalóknak, hogy egy állás hosszú…
Tovább olvasom >Jöhetnek a mentes gabonafélék
A Fusarium nemzetségbe tartozó növénypatogén gombák által termelt mikotoxinok –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >