Az európai fogyasztók többsége egészségtelennek tartja az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az európai fogyasztók 65%-a úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségtelenek és fogyasztásuk idővel egészségügyi problémákhoz vezet – állítja az EIT Food Consumer Observatory új, 17 európai ország mintegy 10ezer fogyasztójának bevonásával készült felmérése.
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek percepciójáról „Consumer perceptions unwrapped: Ultra-processed foods” címen végzett pán-európai vizsgálatban a megkérdezettek 67%-a fejezte ki azon vélekedését, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek hozzájárulnak az elhízáshoz, a cukorbetegséghez és más, életmódból fakadó egészségügyi problémához.
A kutatás tanúsága szerint az európai fogyasztók kétharmada (67%) nem örül az élelmiszer-termékekben az ismeretlen hozzávalóknak, és ötből ketten (40%) úgy nyilatkoztak, nem bíznak az ultrafeldolgozott élelmiszerek hatóságok általi szabályozásában, hanem aggódnak e termékek hosszú távú biztonságosságát és egészségességét illetően.
Ezen túl tízből hat válaszadó (60%) a kategóriát a környezetre is ártalmasnak tartja, mert szerintük azok a bennük lévő kemikáliák és az ipari előállításuk során alkalmazott eljárások okán nem természetesek.
Sok fogyasztó bizonytalan azzal kapcsolatban is, hogy az élelmiszereket milyen mértékben dolgozzák fel, és ezt a szempontot túl- vagy alábecsülik.
Az adatokból kiderült, hogy tízből hat fogyasztó (61%) az energiaitalokat ultra-feldolgozottnak minősítette, míg a vegán sajtot és a csokoládészeleteket csak 34%, illetve 22% azonosította – helyesen – ultrafeldolgozottnak.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Európából látja el Kanadát a Lindt, hogy elkerülje a vámokat
A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó Európából szállítja majd termékeit…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >Az Adobeval társulva fejleszti digitális marketingjét az Estée Lauder
Az Adobe-val együttműködésben igyekszik az Estée Lauder Companies (ELC) generatív…
Tovább olvasom >Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >