Az európai fogyasztók többsége egészségtelennek tartja az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az európai fogyasztók 65%-a úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségtelenek és fogyasztásuk idővel egészségügyi problémákhoz vezet – állítja az EIT Food Consumer Observatory új, 17 európai ország mintegy 10ezer fogyasztójának bevonásával készült felmérése.
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek percepciójáról „Consumer perceptions unwrapped: Ultra-processed foods” címen végzett pán-európai vizsgálatban a megkérdezettek 67%-a fejezte ki azon vélekedését, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek hozzájárulnak az elhízáshoz, a cukorbetegséghez és más, életmódból fakadó egészségügyi problémához.
A kutatás tanúsága szerint az európai fogyasztók kétharmada (67%) nem örül az élelmiszer-termékekben az ismeretlen hozzávalóknak, és ötből ketten (40%) úgy nyilatkoztak, nem bíznak az ultrafeldolgozott élelmiszerek hatóságok általi szabályozásában, hanem aggódnak e termékek hosszú távú biztonságosságát és egészségességét illetően.
Ezen túl tízből hat válaszadó (60%) a kategóriát a környezetre is ártalmasnak tartja, mert szerintük azok a bennük lévő kemikáliák és az ipari előállításuk során alkalmazott eljárások okán nem természetesek.
Sok fogyasztó bizonytalan azzal kapcsolatban is, hogy az élelmiszereket milyen mértékben dolgozzák fel, és ezt a szempontot túl- vagy alábecsülik.
Az adatokból kiderült, hogy tízből hat fogyasztó (61%) az energiaitalokat ultra-feldolgozottnak minősítette, míg a vegán sajtot és a csokoládészeleteket csak 34%, illetve 22% azonosította – helyesen – ultrafeldolgozottnak.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >