Az európai fogyasztók többsége egészségtelennek tartja az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az európai fogyasztók 65%-a úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségtelenek és fogyasztásuk idővel egészségügyi problémákhoz vezet – állítja az EIT Food Consumer Observatory új, 17 európai ország mintegy 10ezer fogyasztójának bevonásával készült felmérése.
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek percepciójáról „Consumer perceptions unwrapped: Ultra-processed foods” címen végzett pán-európai vizsgálatban a megkérdezettek 67%-a fejezte ki azon vélekedését, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek hozzájárulnak az elhízáshoz, a cukorbetegséghez és más, életmódból fakadó egészségügyi problémához.
A kutatás tanúsága szerint az európai fogyasztók kétharmada (67%) nem örül az élelmiszer-termékekben az ismeretlen hozzávalóknak, és ötből ketten (40%) úgy nyilatkoztak, nem bíznak az ultrafeldolgozott élelmiszerek hatóságok általi szabályozásában, hanem aggódnak e termékek hosszú távú biztonságosságát és egészségességét illetően.
Ezen túl tízből hat válaszadó (60%) a kategóriát a környezetre is ártalmasnak tartja, mert szerintük azok a bennük lévő kemikáliák és az ipari előállításuk során alkalmazott eljárások okán nem természetesek.
Sok fogyasztó bizonytalan azzal kapcsolatban is, hogy az élelmiszereket milyen mértékben dolgozzák fel, és ezt a szempontot túl- vagy alábecsülik.
Az adatokból kiderült, hogy tízből hat fogyasztó (61%) az energiaitalokat ultra-feldolgozottnak minősítette, míg a vegán sajtot és a csokoládészeleteket csak 34%, illetve 22% azonosította – helyesen – ultrafeldolgozottnak.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >