Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) a tudatos élelmiszer-választásról indít kampányt
A megfelelő élelmiszerek beszerzése és az ételkészítés felelősségteljes feladat, akár magunknak főzünk, akár a családnak vagy a barátoknak. Nem elég, ha az étel ízletes, az is fontos, hogy mindig friss legyen, ne tartalmazzon nem kívánatos allergéneket és mind a tárolás, mind a főzés során tartsuk be az élelmiszerbiztonsági szabályokat. Az EU szakemberei azon fáradoznak, hogy a polcokon elérhető élelmiszerek biztonságosak legyenek. Az ő tudományos munkájukra hívja fel a figyelmet az EFSA új #EUChooseSafeFood kampánya, melyet a Nébih is aktívan támogat, s amelynek kiemelt célja, hogy segítse a vásárlókat a megalapozott döntéshozatalban.
A július 30-án induló, az egész unióra kiterjedő EFSA kampány megérteti velünk, hogy mennyire fontos az élelmiszerbiztonságban a tudomány, a tudományos szakemberek munkája és hogy ez a munka hogyan segít nekünk, hogy magabiztosan vásároljunk. Mindemellett a kampány számos gyakorlati tanácsot is ad a fogyasztók számára. Megtudhatjuk, hogy miért nem szabad a nyers burgonyát a hűtőben tárolni, milyen információkat találunk az élelmiszerek címkéjén, mik azok az adalékanyagok.
A kampány weboldalán elérhető a #EUChooseSafeFood kampány teljes eszköztára, amely vizuális anyagokat, rövid filmeket és közösségimédia-bejegyzéseket tartalmaz, mindenkinek megkönnyítve ezzel a kampányhoz való csatlakozást.
Kapcsolódó cikkeink
AM: a magyar elnökség előtérbe helyezi a fogyasztók védelmét
Magyarország elkötelezetten támogatja az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) munkáját, ezzel…
Tovább olvasom >AM: a méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán, mézet lehet importálni, beporzást…
Tovább olvasom >A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
Mézet lehet importálni, beporzást viszont nem – jelentette ki Nagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >