Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) a tudatos élelmiszer-választásról indít kampányt
A megfelelő élelmiszerek beszerzése és az ételkészítés felelősségteljes feladat, akár magunknak főzünk, akár a családnak vagy a barátoknak. Nem elég, ha az étel ízletes, az is fontos, hogy mindig friss legyen, ne tartalmazzon nem kívánatos allergéneket és mind a tárolás, mind a főzés során tartsuk be az élelmiszerbiztonsági szabályokat. Az EU szakemberei azon fáradoznak, hogy a polcokon elérhető élelmiszerek biztonságosak legyenek. Az ő tudományos munkájukra hívja fel a figyelmet az EFSA új #EUChooseSafeFood kampánya, melyet a Nébih is aktívan támogat, s amelynek kiemelt célja, hogy segítse a vásárlókat a megalapozott döntéshozatalban.
A július 30-án induló, az egész unióra kiterjedő EFSA kampány megérteti velünk, hogy mennyire fontos az élelmiszerbiztonságban a tudomány, a tudományos szakemberek munkája és hogy ez a munka hogyan segít nekünk, hogy magabiztosan vásároljunk. Mindemellett a kampány számos gyakorlati tanácsot is ad a fogyasztók számára. Megtudhatjuk, hogy miért nem szabad a nyers burgonyát a hűtőben tárolni, milyen információkat találunk az élelmiszerek címkéjén, mik azok az adalékanyagok.
A kampány weboldalán elérhető a #EUChooseSafeFood kampány teljes eszköztára, amely vizuális anyagokat, rövid filmeket és közösségimédia-bejegyzéseket tartalmaz, mindenkinek megkönnyítve ezzel a kampányhoz való csatlakozást.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jelentős könnyítés a fenntarthatósági jelentéstételben: akár 57%-kal csökkenhet a nyilvánosságra hozandó adatok köre
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >