Az EP teljes mértékben elkötelezett a fogyasztók félrevezetésének megakadályozásában
Az Európai Parlament teljes mértékben elkötelezett abban, hogy támogassa a fogyasztókat, és megakadályozza a „zöldrefestést” – írta Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselője kedden az MTI-hez azt követően eljuttatott sajtóközleményében, hogy az EP környezetvédelmi szakbizottsága elfogadta az általa jegyzett, a környezetbarát jellegre vonatkozó félrevezető állításokról, azaz az úgynevezett „zöldrefestésről” szóló állásfoglalást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/soap-g7a83b610c_1280-300x176.png)
(Fotó: Pixabay)
Az elfogadott szöveg megerősíti a fogyasztók védelmét a nem megbízható környezetvédelmi állításokkal szemben: betiltja a „zöldrefestés” gyakorlatát, fellép a fogyasztók megtévesztése ellen. „A vélemény elfogadása jelentős siker, hiszen a magyar érdekek mentén védi az európai fogyasztókat a tisztességtelen gyakorlatoktól” – hangsúlyozta Tóth Edina. A képviselő szerint annak érdekében, hogy a fogyasztók a zöld átállás valódi résztvevőivé váljanak, biztosítani kell számukra, hogy megfelelő tájékoztatást kapjanak a kínált termékekről, mert csak így hozhatnak valódi, fenntartható döntéseket. „Az EU vizsgálatai alapján a termékekkel kapcsolatos környezetvédelmi állítások közel 40 százaléka valótlan, az új szabályozás ebben hozhat most szigorítást. Fontos, hogy a fogyasztók zöld elkötelezettségét ne akadályozza a vállalatok esetleges félrevezető tájékoztatása” – hangsúlyozta a fideszes politikus.
„A javaslat elfogadása révén erős, új eszközöket biztosítunk ahhoz, hogy a fogyasztók megalapozott döntéseket hozhassanak, és fokozzuk a termékek és gazdaságunk fenntarthatóságát” – tette hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >