Az EP teljes mértékben elkötelezett a fogyasztók félrevezetésének megakadályozásában
Az Európai Parlament teljes mértékben elkötelezett abban, hogy támogassa a fogyasztókat, és megakadályozza a „zöldrefestést” – írta Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselője kedden az MTI-hez azt követően eljuttatott sajtóközleményében, hogy az EP környezetvédelmi szakbizottsága elfogadta az általa jegyzett, a környezetbarát jellegre vonatkozó félrevezető állításokról, azaz az úgynevezett „zöldrefestésről” szóló állásfoglalást.

(Fotó: Pixabay)
Az elfogadott szöveg megerősíti a fogyasztók védelmét a nem megbízható környezetvédelmi állításokkal szemben: betiltja a „zöldrefestés” gyakorlatát, fellép a fogyasztók megtévesztése ellen. „A vélemény elfogadása jelentős siker, hiszen a magyar érdekek mentén védi az európai fogyasztókat a tisztességtelen gyakorlatoktól” – hangsúlyozta Tóth Edina. A képviselő szerint annak érdekében, hogy a fogyasztók a zöld átállás valódi résztvevőivé váljanak, biztosítani kell számukra, hogy megfelelő tájékoztatást kapjanak a kínált termékekről, mert csak így hozhatnak valódi, fenntartható döntéseket. „Az EU vizsgálatai alapján a termékekkel kapcsolatos környezetvédelmi állítások közel 40 százaléka valótlan, az új szabályozás ebben hozhat most szigorítást. Fontos, hogy a fogyasztók zöld elkötelezettségét ne akadályozza a vállalatok esetleges félrevezető tájékoztatása” – hangsúlyozta a fideszes politikus.
„A javaslat elfogadása révén erős, új eszközöket biztosítunk ahhoz, hogy a fogyasztók megalapozott döntéseket hozhassanak, és fokozzuk a termékek és gazdaságunk fenntarthatóságát” – tette hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >