Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben márciusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke az euróövezetben 2,4 százalék volt a februári 2,6 százalék után. Egy évvel korábban, tavaly márciusban 6,9 százalékon állt az euróövezeti éves infláció.
Havi összevetésben ugyancsak az előzetes becsléssel összhangban, 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben márciusban a februári 0,6 százalék után.
Márciusban az energiaárak 1,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a februári 3,7 százalékos csökkenést követően.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban a februári 3,9 százalékról. A szolgáltatások márciusban is az előző havival megegyező mértékben, 4 százalékkal drágultak éves összevetésben.
A szolgáltatások 1,76 százalékponttal járultak hozzá a márciusi inflációhoz, az energiaárak pedig 0,16 százalékponttal csökkentették. Az élelmiszerek, alkoholok és dohánycikkek 0,53 százalékponttal, a nem energiaipari ipari termékek pedig 0,30 százalékponttal emelték a márciusi inflációt.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,9 százalékra, 2022 február óta a legalacsonyabbra csökkent a februári 3,1 százalékról.
Az Európai Unióban márciusban a fogyasztói árindex éves növekedési üteme 2,6 százalék volt a februári 2,8 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >