Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben márciusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke az euróövezetben 2,4 százalék volt a februári 2,6 százalék után. Egy évvel korábban, tavaly márciusban 6,9 százalékon állt az euróövezeti éves infláció.
Havi összevetésben ugyancsak az előzetes becsléssel összhangban, 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben márciusban a februári 0,6 százalék után.
Márciusban az energiaárak 1,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a februári 3,7 százalékos csökkenést követően.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban a februári 3,9 százalékról. A szolgáltatások márciusban is az előző havival megegyező mértékben, 4 százalékkal drágultak éves összevetésben.
A szolgáltatások 1,76 százalékponttal járultak hozzá a márciusi inflációhoz, az energiaárak pedig 0,16 százalékponttal csökkentették. Az élelmiszerek, alkoholok és dohánycikkek 0,53 százalékponttal, a nem energiaipari ipari termékek pedig 0,30 százalékponttal emelték a márciusi inflációt.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,9 százalékra, 2022 február óta a legalacsonyabbra csökkent a februári 3,1 százalékról.
Az Európai Unióban márciusban a fogyasztói árindex éves növekedési üteme 2,6 százalék volt a februári 2,8 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Hasít a bevásárlóturizmus
Magyarországon 2024-ben az élelmiszerek ára az uniós átlag 94,8%-át érte…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >