Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben márciusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke az euróövezetben 2,4 százalék volt a februári 2,6 százalék után. Egy évvel korábban, tavaly márciusban 6,9 százalékon állt az euróövezeti éves infláció.
Havi összevetésben ugyancsak az előzetes becsléssel összhangban, 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben márciusban a februári 0,6 százalék után.
Márciusban az energiaárak 1,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a februári 3,7 százalékos csökkenést követően.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban a februári 3,9 százalékról. A szolgáltatások márciusban is az előző havival megegyező mértékben, 4 százalékkal drágultak éves összevetésben.
A szolgáltatások 1,76 százalékponttal járultak hozzá a márciusi inflációhoz, az energiaárak pedig 0,16 százalékponttal csökkentették. Az élelmiszerek, alkoholok és dohánycikkek 0,53 százalékponttal, a nem energiaipari ipari termékek pedig 0,30 százalékponttal emelték a márciusi inflációt.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,9 százalékra, 2022 február óta a legalacsonyabbra csökkent a februári 3,1 százalékról.
Az Európai Unióban márciusban a fogyasztói árindex éves növekedési üteme 2,6 százalék volt a februári 2,8 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >