Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben márciusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke az euróövezetben 2,4 százalék volt a februári 2,6 százalék után. Egy évvel korábban, tavaly márciusban 6,9 százalékon állt az euróövezeti éves infláció.
Havi összevetésben ugyancsak az előzetes becsléssel összhangban, 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben márciusban a februári 0,6 százalék után.
Márciusban az energiaárak 1,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a februári 3,7 százalékos csökkenést követően.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban a februári 3,9 százalékról. A szolgáltatások márciusban is az előző havival megegyező mértékben, 4 százalékkal drágultak éves összevetésben.
A szolgáltatások 1,76 százalékponttal járultak hozzá a márciusi inflációhoz, az energiaárak pedig 0,16 százalékponttal csökkentették. Az élelmiszerek, alkoholok és dohánycikkek 0,53 százalékponttal, a nem energiaipari ipari termékek pedig 0,30 százalékponttal emelték a márciusi inflációt.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,9 százalékra, 2022 február óta a legalacsonyabbra csökkent a februári 3,1 százalékról.
Az Európai Unióban márciusban a fogyasztói árindex éves növekedési üteme 2,6 százalék volt a februári 2,8 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >