Az élelmiszerboltok nem számolnak az idősebb fogyasztókkal
Az Advertising Age véleményrovatában Pamela Millman, az AARP Media integrált marketingért felelős igazgatója azt írja, hogy az 50 év felettiek az Egyesült Államokban az összes élelmiszer 54 százalékát vásárolják meg, és a világjárvány óta egyre egészségtudatosabbak lettek, és gyakrabban főznek. Ennek ellenére az élelmiszer-értékesítők „gyakran figyelmen kívül hagyják” az idősebb fogyasztókat.
Ezt írta: „Mindegy, hogy otthon készítsen ételt, vagy vásároljon élelmiszert a boltban vagy az interneten, a több mint 50 felnőtt nyitott az új ötletekre, tapasztalatokra, termékekre és szolgáltatásokra, ami rendkívül fogékony a figyelmüket felkeltő marketingkampányokra.”
Az MRI-Simmonstól és az Egyesült Államok fogyasztói kiadások felmérésétől származó adatok alapján négy okot sorolt fel, amiért érdemes megcélozni az 50 feletti csoportot:
- Olyan élelmiszereket vásárolnak, amelyek támogatják az egészségesebb életmódot: 89 százalékuk odafigyel a táplálkozásra, 81 százalékuk pedig új utakat keres az egészségesebb élethez.
- Kreatívak a konyhában: 81 százalékuk gyakran főz hetente, 75 százalékuk az egészséges életmódnak megfelelően a friss ételeket részesíti előnyben, 77 százalékuk az egyszerű lehetőségeket keresi, 73 százalékuk pedig előre megtervezi otthoni vacsoráját.
- Digitális bevásárlókocsikat töltenek meg: Mivel régóta hívei az online vásárlás kényelmét, az 50 év felettiek a járvány kezdete óta még többet vásárolnak az interneten, beleértve az étkezési készletek 39 százalékát az elmúlt hat hónapban.
- Élvezik a kényeztetést: több mint 70 százalékuk néha enged az élvezetet vagy kényelmet nyújtó ételek utáni sóvárgásának.
Az amerikaiak az életkor előrehaladtával hosszabb, egészségesebb és függetlenebb életet élnek, de táplálkozási igényeik eltérőek, mint a fiatalabb generációké. A Nemzetközi Élelmiszerinformációs Tanács (IFIC) 2018-as tanulmánya szerint a szív egészsége és az izmok egészsége bizonyult a két leginkább aggasztó témakörnek az 50 év felettiek körében, 80, illetve 75 százalékkal. Az agy egészsége és az elegendő energia 74 százalékánál ugyanolyan fontos egészségügyi téma volt.
A Federal Reserve „Fogyasztói pénzügyek felmérése” 2019-es tanulmánya szerint az 55 év felettiek kezében volt az összes személyes vagyon 70 százaléka az Egyesült Államokban. Sokan profitáltak az elmúlt két évben az egekbe szökő lakásárakból.
Az élelmiszer-hirdetők azonban hagyományosan a gyermekes anyákat célozzák meg, és sok piaci megfigyelő úgy látja, hogy a reklámok továbbra is általánosan elfogultak a fiatalok javára.
Kapcsolódó cikkeink
A mesterséges intelligencia és a munka világának kapcsolatát vizsgálta a Randstad
A Randstad februárban közzétett kutatása megállapítja, hogy noha a hazai…
Tovább olvasom >Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >