Az élelmiszerboltok nem számolnak az idősebb fogyasztókkal
Az Advertising Age véleményrovatában Pamela Millman, az AARP Media integrált marketingért felelős igazgatója azt írja, hogy az 50 év felettiek az Egyesült Államokban az összes élelmiszer 54 százalékát vásárolják meg, és a világjárvány óta egyre egészségtudatosabbak lettek, és gyakrabban főznek. Ennek ellenére az élelmiszer-értékesítők „gyakran figyelmen kívül hagyják” az idősebb fogyasztókat.

az 50 év felettiek az Egyesült Államokban az összes élelmiszer 54 százalékát vásárolják meg
Ezt írta: „Mindegy, hogy otthon készítsen ételt, vagy vásároljon élelmiszert a boltban vagy az interneten, a több mint 50 felnőtt nyitott az új ötletekre, tapasztalatokra, termékekre és szolgáltatásokra, ami rendkívül fogékony a figyelmüket felkeltő marketingkampányokra.”
Az MRI-Simmonstól és az Egyesült Államok fogyasztói kiadások felmérésétől származó adatok alapján négy okot sorolt fel, amiért érdemes megcélozni az 50 feletti csoportot:
- Olyan élelmiszereket vásárolnak, amelyek támogatják az egészségesebb életmódot: 89 százalékuk odafigyel a táplálkozásra, 81 százalékuk pedig új utakat keres az egészségesebb élethez.
- Kreatívak a konyhában: 81 százalékuk gyakran főz hetente, 75 százalékuk az egészséges életmódnak megfelelően a friss ételeket részesíti előnyben, 77 százalékuk az egyszerű lehetőségeket keresi, 73 százalékuk pedig előre megtervezi otthoni vacsoráját.
- Digitális bevásárlókocsikat töltenek meg: Mivel régóta hívei az online vásárlás kényelmét, az 50 év felettiek a járvány kezdete óta még többet vásárolnak az interneten, beleértve az étkezési készletek 39 százalékát az elmúlt hat hónapban.
- Élvezik a kényeztetést: több mint 70 százalékuk néha enged az élvezetet vagy kényelmet nyújtó ételek utáni sóvárgásának.
Az amerikaiak az életkor előrehaladtával hosszabb, egészségesebb és függetlenebb életet élnek, de táplálkozási igényeik eltérőek, mint a fiatalabb generációké. A Nemzetközi Élelmiszerinformációs Tanács (IFIC) 2018-as tanulmánya szerint a szív egészsége és az izmok egészsége bizonyult a két leginkább aggasztó témakörnek az 50 év felettiek körében, 80, illetve 75 százalékkal. Az agy egészsége és az elegendő energia 74 százalékánál ugyanolyan fontos egészségügyi téma volt.
A Federal Reserve „Fogyasztói pénzügyek felmérése” 2019-es tanulmánya szerint az 55 év felettiek kezében volt az összes személyes vagyon 70 százaléka az Egyesült Államokban. Sokan profitáltak az elmúlt két évben az egekbe szökő lakásárakból.
Az élelmiszer-hirdetők azonban hagyományosan a gyermekes anyákat célozzák meg, és sok piaci megfigyelő úgy látja, hogy a reklámok továbbra is általánosan elfogultak a fiatalok javára.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >