Az élelmiszerárak növekedési üteme idén már meg fogja haladni a jövedelmekét
Az élelmiszer árakban a háború hatásait 2022 negyedében kezdjük el érezni, jelenleg még a Covid válság hatásai mutatkoznak meg. Az élelmiszerek soha nem jelentettek még akkora terhet a háztartásoknak, mint most – mondta a legfrissebb Takarék AgrárTrend Indexet bemutató sajtóeseményen Héjja Csaba. A Takarékbank Agrár Üzletág, Agrár Elemzés, Termék- Folyamattámogatási Központ szenior elemzője az idei év átlagában 28 százalékos élelmiszerár-emelkedésre számít. Véleménye szerint a jövedelem növekedési üteme idén már meg fogja haladni a jövedelmekét.
Héjja Csaba, a Takarékbank Agrár Üzletág, Agrár Elemzés, Termék- Folyamattámogatási Központ szenior elemzője előadását a makrogazdaság helyzetének bemutatásával indította. Az elmúlt 40 évben nem látott helyzetbe került a világgazdaság különböző indikátorok alapján. A 2008-as pénzügyi- és a 2020-as Covid-válság mind jellegében, mind annak kezelésében eltérő volt. Az orosz-ukrán háború első körös hatásai pedig tovább rontanak a kilátásokon. Kelet- és Nyugat-Európában mindezek ellenére is többet költöttek a háztartások élelmiszerre, emellett a fogyasztási szerkezetben is fentebb prezentált lett. Volt valaha ilyen drága az élelmiszer? – tette fel a kérdést az elemző, ismertetve, hogy az 1960-as évektől 2000-ig az agrárium teljesítménye úgy nőtt, hogy az élelmiszerek reálára csökkent. A 2000-res években trendforduló következett be, majd a 2008-as válság után békeévek következtek 2021-ig.
Kapcsolódó cikkeink
Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >