Az élelmiszer-pazarlás visszaszorításáért küzd a Lidl is!
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország mindent megtesz annak érdekében, hogy elkerülje az élelmiszer-felesleg keletkezését, illetve a kínálatban megmaradó élelmiszert megmentse a hulladékká válástól.
E célt szem előtt tartja működése során – egyrészt igyekszik az élelmiszer-rendelést optimalizálni, gondoskodva arról már az árurendelés folyamatában, hogy a keresletnek megfelelő termékmennyiség érkezzen az üzletekbe; másrészt többek között vevőszavatossági időt követő rendszert alkalmaz, termékspecifikus árcsökkentést, illetve kiemelten fontosnak tartja az élelmiszermentést is.
„Mentsük meg” csomagok az élelmiszer-pazarlás ellen
A német anyavállalat példáját követve a Lidl Magyarország tavaly novemberben indította útjára a „Mentsük meg!” élelmiszermentő akcióját annak érdekében, hogy minél többek számára legyen elérhető az egészségtudatos táplálkozásban fontos szerepet játszó zöldség-gyümölcs. A program 2023 márciusa óta országossá bővült, és a megmaradt, nem tökéletes külsejű, ám fogyasztásra alkalmas, tápanyagban gazdag friss zöldséget és gyümölcsöt az ország valamennyi hazai Lidl-üzletében 3,5 kilogrammos egységcsomagokban, kedvezményes áron, mindössze 399 forintért vásárolhatják meg a fogyasztók a pénztáraknál kihelyezett displaykről.
A kampány következő lépéseként az élelmiszermentő akciót a vállalat 2023 augusztusától kezdődően kiterjesztette a pékárukra is. Így az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható 2 és 5 darabos egységcsomagokba összeállított édes és sós pékárukat féláron kínálja a Lidl. A kedvezményes csomagokhoz a pékáruk közelében kihelyezett displayken juthatnak hozzá a vásárlók.
Amennyiben elkerülhetetlen az élelmiszer-felesleg keletkezése, úgy a Lidl törekszik az élelmiszer-adományozás által a felesleg minimalizálására. Az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket a vállalat – a törvényi szabályozással összhangban – önkéntes felajánlás keretében karitatív partnerszervezeteinek adja át. Az országos szinten zajló élelmiszermentési program keretében a jogszabályi kötelezettségen túl zöldségget, gyümölcsöt és pékárut is adományoz a Lidl, így ma már több mint 110 000 rászorulót segít havi szinten.
A vállalat a felelős állattartás melletti elköteleződése okán is társadalmi felelősségvállalási intézkedéseinek részeként a forgalomból kivont, emberi fogyasztásra már nem alkalmas zöldséget, gyümölcsöt és pékárut többek között állatkerteknek és vadászegyesületeknek adományozza. Az együttműködések a Lidl logisztikai központjain keresztül valósulnak meg, így a vállalat partnerszervezeteit országszerte képes ellátni állati takarmánnyal.
A legnagyobb igyekezet ellenére is előfordul azonban, hogy nem minden értékesítésből kivont élelmiszer talál gazdára. Ebben az esetben a vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy az élelmiszer-hulladék minél fenntarthatóbb módon kezelésre kerüljön. Ezért a vállalat mindezek mellett azért is tesz, hogy a keletkezett élelmiszer-felesleg hasznosításra kerüljön. A zöldség-gyümölcs és a pékáruk egy része – komposztálásra, a fennmaradó rész az állati eredetű termékekkel együtt biogázüzemben kerül hasznosításra.
A vásárlók figyelmét az üzletlánc kampányokkal igyekszik az élelmiszer-pazarlás megelőzésének és az élelmiszer-hulladék felelős kezelésének jelentőségére irányítani.
„Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy minimálisra csökkentsük az élelmiszer-felesleget, és a kínálatban megmaradó élelmiszerek ne végezzék hulladékként. Az első ütemben elindított zöldség-gyümölcs „Mentsük meg” élelmiszermentő akciónk rendkívül népszerű, ez idáig több mint 615 tonna zöldséget és gyümölcsöt mentettünk meg vásárlóinkkal közösen. A sikeres tesztfázis lezárását követően pedig most már az országosan elérhető pékárucsomagokkal egészül ki a program. A külön erre a célra kialakított állványon megtalálható, az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható pékárukból összeállított 2-5 darabos csomagok féláron kaphatóak, ami jelentős megtakarítást eredményezhet a vásárlók számára”
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülnek a Lidl épületei
Az idén 20 éves Lidl Magyarország 2023 végéig minden saját…
Tovább olvasom >Élelmiszerhősök a Lidlnél
A Lidl Magyarország idén is sikerrel zárta az élelmiszer-pazarlás elleni…
Tovább olvasom >Lidl: fapados diszkontból PIACVEZETŐ ÁRUHÁZLÁNC
A Lidl Magyarország idén ünnepli 20. születésnapját hazánkban. Az áruházlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >