Az élelmiszer önellátás stratégiai kérdés
A háború árnyékában az élelmiszer önellátás stratégiai kérdés – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a 32. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor kerekasztal beszélgetésén, csütörtökön Tusnádfürdőn.

(Fotó: AM/Fekete István)
A tárcavezető arra emlékeztetett, komoly kihívásokkal kellett megküzdenie a magyar agráriumnak, a történelmi aszály után a háború negatív hatásai és az elhibázott brüsszeli szankciók is sújtották hazánkat. A negatív helyzeteket azonban esélyként kell kihasználni – tette hozzá. Hangsúlyozta, a magyar kormány szorosabbra fonta a kapcsolatát a magyar gazdatársadalommal, a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar ugyanis stratégiai ágazat. A kormány ezért úgy döntött, az uniós jog adta maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési forrás mellé. Így háromszor több pénzt jut az agrárium fejlesztésére, mint a megelőző uniós finanszírozási időszakban – fejtette ki a miniszter.
Nagy István arról is beszélt, az ország gerincét a vidék adja, ezért mindent meg kell tenni annak megerősítése érdekében
A kormánynál középpontban van a vidéki életforma, a hagyományok megőrzése. Ezekért dolgozunk minden nap – fűzte hozzá a miniszter. A tárcavezető kitért arra is, hogy az intézkedések előterében a rövid ellátási lánc megerősítése és a helyi termékek támogatása, valamint az önellátás további megerősítése áll. Az agrárium versenyképességét és az agráriumból élők helyzetét tovább kell erősíteni – húzta alá az agrártárca vezetője.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: segítség a fiatal gazdáknak: csaknem 5300 igénylő kap támogatást
A kormány továbbra is azon dolgozik, hogy a gazdák a…
Tovább olvasom >AM: idén korábban érkezik a támogatás az anyatehén-tartóknak
Újabb lépéssel segíti a kormány a ragadós száj- és körömfájás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >