Az egyetlen hazai sörmárka magyar alapanyagokkal
Hosszú út áll a Soproni mögött, ami a magyar alapanyagokat illeti, hiszen 2015 decemberében történt a bejelentés az Agrárminisztériumban, miszerint a Soproni Klasszikus 100%-ban magyar árpából készül majd. Ennek köszönhetően 100 magyar gazda jut biztos megélhetéshez, a sörfogyasztók pedig kiváló alapanyagból készülő termékhez. Ez volt a márka első lépése az úton, melyből a magyar agronómia és a hazai fogyasztók is profitálhatnak.
A következő állomás 2018 volt, amikor a Soproni vállalta, hogy a két népszerű alkoholmentes radlere a Meggy-citrom és a Bodza-citrom is 100%-ban magyar meggyből és bodzából készül. Mivel az alkoholmentes termékek piaca folyamatosan bővül, így a Heineken Hungária is tudja növelni a gyümölcsök beszerzésének mennyiségét.
A 2018-as év más szempontból is különleges volt, hiszen a Heineken Hungária, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és az Agrárminisztérium bejelentette, hogy egy hektáron komlótermesztésbe fog, hogy újra meghonosítsák a komlót Magyarországon.

Gebri Anna kommunikációs menedzser Heineken Hungária
– A kezdeményezés nagyon különleges, hiszen több évtizede nem terem már komló hazánkban, annak ellenére, hogy Komló nevű településünk is van és a 80-as évek végéig jellemző volt ez a megélhetési forrás itthon a mezőgazdaságban. A MÖS és a Heineken együttműködése az agronómia támogatása mellett nehéz sorsú családoknak ad munkalehetőséget, hiszen piaci áron vásároljuk meg a komlót, így hosszú távú megélhetést tudunk biztosítani az újdonsült gazdáknak – mondta Gebri Anna, a Heineken kommunikációs menedzsere.
Az első nagy, sajtónyilvános szüretet lapzárta után, augusztus végén rendezik Kastélyosdombón. //
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a sörfőzésben: rizstől a gombáig – a jövő fenntartható sörkülönlegességei
A sörfőzés és sörfogyasztás az emberiség egyik legősibb szokása: időszámításunk…
Tovább olvasom >Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >