Az Egyesült Királyságban az ALDI megelőzte a LIDL-t az árversenyben
AZ Aldi az Egyesült Királyság legolcsóbb szupermarketeként vezet a Lidl-lel szemben. Júniusban az Aldi lett az ország legolcsóbb szupermarketje: hét hónap után először verte rivális Lidl-t, 25 fontot takarítva meg a vásárlóknak.
A Who? fogyasztóvédelmi szervezet, legfrissebb havi elemzése szerint az akciós élelmiszerbolt vásárlói átlagosan 75,61 fontot költöttek egy 52 alapvető cikkből álló kosárra. Szorosan követte ezt a Lidl 76,99 GBP-os átlagos kosárárral. Ezzel szemben ugyanezt a kosarat 101,14 fontra értékelték a Waitrose-ban.
A Nagy 4 élelmiszerbolt közül az Asda lett a legolcsóbb, átlagos kosárára 86,63 font volt, a szintén Big 4 élelmiszerboltok, a Tesco, a Sainsbury’s és a Morrisons kosárárai 86,63 font, 87,24 és 91,03 font voltak.
A megélhetési költségek jelenlegi válsága továbbra is súlyosan sújtja a briteket, mivel a fogyasztók arra számíthatnak, hogy 454 fonttal ugrik élelmiszerszámlájuk.
Az Országos Statisztikai Hivatal (ONS) szerint az élelmiszerek és az alkoholmentes italok ára 9,8%-kal nőtt a 2022 júniusáig tartó egy évben, ami 2009 márciusa óta a legmagasabb arány.
Grant Fitzner, az ONS vezető közgazdásza a következőket mondta: „Az éves infláció ismét az elmúlt 40 év legmagasabb szintjére emelkedett. A növekedést az üzemanyag- és élelmiszerárak emelkedése okozta; ezeket csak kis mértékben ellensúlyozta a használt autók árának csökkenése.”
Kapcsolódó cikkeink
Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >Bank360: Bevezeti a kormány az automatikus inflációkövető adóemeléseket
Automatikus adóemelést vezet be több adónál is a kormány. A…
Tovább olvasom >Ismét menhelyi állatok élelmezését segíti a Lidl
Sikeresen zárult a Lidl Magyarország 13. Telitálka kampánya, melyet az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >