Az Egyesült Államokban az organikus italok növekedésének motorja a kávé
Az Egyesült Államokban a kávé volt a legkelendőbb organikus ital 2022-ben, amikor is az organikus élelmiszer- és italeladások rekord árbevételt hoztak.
A tavalyi 9 milliárd dolláros árbevételével értékforgalom szempontjából az organikus italok jelentették a második legerősebb kategóriát a termények után. Ebből a legnagyobb arányban az organikus kávé részesedett, hiszen a szegmens eladása 2021-hez képest közel 7%-kal nőtt és elérte a 2,3 milliárd dollárt.
Az organikus üdítők és funkcionális italok piaca közel 14%-kal bővült az egy évvel korábbihoz képest és az ezek eladásából realizált árbevétel mintegy 503 millió dollár volt.
― Az organikus italok egyre inkább teret hódítanak, a fogyasztók szívesen kísérleteznek velük és e téren kevésbé árérzékenyek ― jegyezte meg Angela Jagiello, az Organic Trade Association (OTA) egyik igazgatója. ― Az üdítőknek és funkcionális italoknak nagyszerű éve volt, amihez nagyban hozzájárult az alkoholmentes italok népszerűségének növekedése. A fiatalok egyre kevésbé, vagy egyáltalán nem fogyasztanak alkoholt és ezek az organikus italok ünnepi alkalmakkor is megfelelő választást jelentenek ― véli a szakember.
Az OTA jelentése szerint az organikus élelmiszerek és italok értékesítéséből származó bevétel 2022-ben az USA-ban először lépte át a 60 milliárd dolláros határt (61,7 mrd).
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >