Az Egyesült Államokban az organikus italok növekedésének motorja a kávé
Az Egyesült Államokban a kávé volt a legkelendőbb organikus ital 2022-ben, amikor is az organikus élelmiszer- és italeladások rekord árbevételt hoztak.
A tavalyi 9 milliárd dolláros árbevételével értékforgalom szempontjából az organikus italok jelentették a második legerősebb kategóriát a termények után. Ebből a legnagyobb arányban az organikus kávé részesedett, hiszen a szegmens eladása 2021-hez képest közel 7%-kal nőtt és elérte a 2,3 milliárd dollárt.
Az organikus üdítők és funkcionális italok piaca közel 14%-kal bővült az egy évvel korábbihoz képest és az ezek eladásából realizált árbevétel mintegy 503 millió dollár volt.
― Az organikus italok egyre inkább teret hódítanak, a fogyasztók szívesen kísérleteznek velük és e téren kevésbé árérzékenyek ― jegyezte meg Angela Jagiello, az Organic Trade Association (OTA) egyik igazgatója. ― Az üdítőknek és funkcionális italoknak nagyszerű éve volt, amihez nagyban hozzájárult az alkoholmentes italok népszerűségének növekedése. A fiatalok egyre kevésbé, vagy egyáltalán nem fogyasztanak alkoholt és ezek az organikus italok ünnepi alkalmakkor is megfelelő választást jelentenek ― véli a szakember.
Az OTA jelentése szerint az organikus élelmiszerek és italok értékesítéséből származó bevétel 2022-ben az USA-ban először lépte át a 60 milliárd dolláros határt (61,7 mrd).
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >