Az éghajlatváltozás aggasztja ugyan a hús- és tejtermékek előállítóit, de nem eléggé
Bár az éghajlatváltozás egyre inkább aggasztja a hús- és tejipari szektort, úgy tűnik, az aggodalom mértéke nem érinti a pénzügyi döntéseket – derül ki a Changing Markets Foundation Stranded in a vicious cycle? című tanulmányából.
A hús- és tejtermékek előállítása a szén- és metánkibocsátás jelentős forrása, ugyanakkor egyedülállóan a stabil éghajlati viszonyoktól is függ.
Az ipar becslései szerint 2050-re a vörös hús és tejtermékek termelése több mint 50%-kal fog növekedni. Ez azonban ellentmond a klímatudománynak, amely jelentős fennakadásokat jósol az ágazatban, és 7-10%-os visszaesést jelez már 2 fokos hőmérséklet-emelkedés mellett.
Az éghajlatváltozás riasztó hatásait, amelyeket a zavarok okoztak, a gazdálkodók már világszerte megérzik. Mivel a világ jelenleg a 3 fokos felmelegedés pályáján halad, a helyzet sokkal rosszabb is lesz.
A befektetői közösségből származó több mint 200 válaszadó megkérdezésével készült felmérés kimutatta, hogy a válaszadók több mint 80%-a aggódik amiatt, hogy az éghajlatváltozás jelentős kockázatot jelent a hús- és tejiparral kapcsolatos beruházások számára, és több mint 80%-uk szerint az éghajlatváltozás további fokozódása az ágazat megszorulásához vezethet. Ugyanakkor a válaszadók több mint fele (55%) gondolja úgy, hogy a befektetők nem kezelik kellőképpen ezeket a kockázatokat.
A felmérésből az is kiderül, hogy a befektetők szerint nagyobb hangsúlyt kell fektetni a metánkibocsátás mérséklésére: 94%-uk szerint fontos a metánkibocsátás csökkentése a szén-dioxid-kibocsátás mellett. A válaszadók 83%-a szerint a befektetőknek ösztönözniük kell a vállalatokat metánkibocsátásuk csökkentésére. A jelentés a befektetőknek szóló, arra vonatkozó ajánlásokkal zárul, hogyan vegyenek részt a hús- és tejiparban, a szén- és metánkibocsátás radikális csökkentése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >