Az éghajlatváltozás aggasztja ugyan a hús- és tejtermékek előállítóit, de nem eléggé
Bár az éghajlatváltozás egyre inkább aggasztja a hús- és tejipari szektort, úgy tűnik, az aggodalom mértéke nem érinti a pénzügyi döntéseket – derül ki a Changing Markets Foundation Stranded in a vicious cycle? című tanulmányából.

A klímaszorongás még nem befolyásolja a költségvetéseket a tej- és húsiparban
A hús- és tejtermékek előállítása a szén- és metánkibocsátás jelentős forrása, ugyanakkor egyedülállóan a stabil éghajlati viszonyoktól is függ.
Az ipar becslései szerint 2050-re a vörös hús és tejtermékek termelése több mint 50%-kal fog növekedni. Ez azonban ellentmond a klímatudománynak, amely jelentős fennakadásokat jósol az ágazatban, és 7-10%-os visszaesést jelez már 2 fokos hőmérséklet-emelkedés mellett.
Az éghajlatváltozás riasztó hatásait, amelyeket a zavarok okoztak, a gazdálkodók már világszerte megérzik. Mivel a világ jelenleg a 3 fokos felmelegedés pályáján halad, a helyzet sokkal rosszabb is lesz.
A befektetői közösségből származó több mint 200 válaszadó megkérdezésével készült felmérés kimutatta, hogy a válaszadók több mint 80%-a aggódik amiatt, hogy az éghajlatváltozás jelentős kockázatot jelent a hús- és tejiparral kapcsolatos beruházások számára, és több mint 80%-uk szerint az éghajlatváltozás további fokozódása az ágazat megszorulásához vezethet. Ugyanakkor a válaszadók több mint fele (55%) gondolja úgy, hogy a befektetők nem kezelik kellőképpen ezeket a kockázatokat.
A felmérésből az is kiderül, hogy a befektetők szerint nagyobb hangsúlyt kell fektetni a metánkibocsátás mérséklésére: 94%-uk szerint fontos a metánkibocsátás csökkentése a szén-dioxid-kibocsátás mellett. A válaszadók 83%-a szerint a befektetőknek ösztönözniük kell a vállalatokat metánkibocsátásuk csökkentésére. A jelentés a befektetőknek szóló, arra vonatkozó ajánlásokkal zárul, hogyan vegyenek részt a hús- és tejiparban, a szén- és metánkibocsátás radikális csökkentése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Jelentősen fog javulni az ország vízmegtartó képessége
A már jelenleg is futó és tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >